• Nejjah

Lavemang vid förlossning?

Jag undrar helt enkelt om man automatiskt, eller får välja att ta lavemang eller något innan förlossningen startar (om tid finns såklart) så att man inte riskerar att bajsa på sig när bebisarna ska ut?

Är det vanligt att man bajsar på sig?

Detta är bara en av mina många orosmoment inför förlossningen...

• Svar på tråden Lavemang vid förlossning?
  • Nejjah
    Svar på #1
    Ja.. det är väl mest för min sambos skull som jag inte vill bajsa på mig inte barnmorskorna.. :P
  • Nejjah

Med tanke på alla svar så låter det som att det får bli som det blir med det... Går ju inte riktigt att säga om det är en fördel eller inte..

• Nejjah

Att sitta på toa och bajsa känns som en helt annan sak än att bajsa rätt ut med särade ben inför en massa främmande människor och sen sin sambo. Jag skulle inte vilja se rätt in i rumpan på min sambo när han bajsar.. Att se han sitta på toan är en helt annan sak. Att bajsa är något man gör ifred på toaletten, för mig känns det inte naturligt när flera andra ska stå och se på. Jag har ju inte fött barn tidigare så därav min känslighet nu. Sen kan jag ju också tänka mig att det är det sista man tänker på när man är där eftersom det är så mycket annat som ska ut och kommer ut där nere då... :)

• Nejjah

Ja inte blev man klokare av detta mer än att det verkar bra om man skiter på sig lite.. :P Vi får väl se när dagen kommer hur pass känslig jag är då. Enligt de flesta som svarat här så lär jag ju inte bry mig om annat än att mina bebisar tittar ut hela och friska och att få det hela "överstökat".. :P

• Nejjah
    MonkeyFlower skrev 2008-09-08 15:42:16 följande:
    Hihih kanske dumma frågor.. hur går det till med lavemang är det något de i ändtarmen eller?.. gör det ont?
    Var ingen dum fråga Man kan ju ta lavenmang både i piller form och sån där grej i rumpan... Vilket använder dem på förlossningen mån tro ? :S
  • Nejjah

Minns att jag var tvungen att ta klyx inför en undersökning förut och var tvungen att ställa in den undersökningen för det var helt omöjligt för mig. Så vätska, om det nu enbart erbjuds, är ju uteslutet isåfall...

Svar på tråden Lavemang vid förlossning?