• Svar på tråden Vågar man verkligen lita på den svenska sjukvården??
  • La Lola
    K24yrs skrev 2008-06-09 12:24:25 följande:
    usch vilken hemsk historia !svenska varden är tyvär inte den bästa som manga tror!
    Men som sagt, står det om alla de gånger som det går bra?
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • luckysun

Jag känner att jag kan kräva extra tillsyn då jag varit med om så hemskt förra gången. Minns på Södersjukhuset att läkarna sa att dem hade "dåliga UL-apparatsskärmar" och därför ej kunde se så bra.
    Dem ville ej avsölja hur illa det var utan det fick jag reda på på stora UL i v.18...

• silavs

usch va hemskt!!!

man måste verkligen stå på sej om man misstänker det lilla...

när min mamma var i slutet av sin graviditet med min lillebror så började hon blöda,
    då ringde hon upp till förlossningen och sa att det var något fel.
    barnmorskan i telefon sa att hon inte behövde komma upp utan kunde stanna hemma,
    att det inte va någon fara.

men min mamma(som fött 4 barn tidigare) misstänkte att det var något fel.
    så hon åkte upp iaf och om hon hade kommit bara någon minut senare hade min lillebror dött,moderkakan hade lossnat och han fick syrebrist.....

så om hon hade lyssnat på den där inkompetenta barnmorskan så hade det gått illa!!!

lika bra att få vara lite nojig och jobbig,hellre det istället för att det ska gå illa!

• K24yrs

La Lola nej kanske inte men faktum är att det inte heller skrivs alla ganger det gar fel .
    manga ganger slutar det lyckligt thank God.

jag har sa mycket som jag har hört .
    kan bara ta ex pa min vännina skulle fa sitt 6e barn,och hon var öppen3-4 cm och dom skickade henne hem efter 2h kunde min vänta värkarna kom mer och gjorde ont sa hon gick tillbaka och bm där fragade henne var du inte här för 2 h sen ? ja säger min vän men jag har mer ont sa nu vill jag att ni kollar. bm säger men det kan väll inte ha hänt sa mycket pa bara 2h da bliv det tjafs och hon ber min vänt att ta och sitta och vänta . efter en halv timma född min vän i korodoren!!!!!

Det kallar jag inte bra vard .hur f*n kan man skicka hem en kvinna som ska fa sitt 6e barn som är öppen 3-4cm

• luckysun

Svalis83, gud vad läksigt. Är du extra orolig nu för dig och bebis?
    Blev det kejsarsnitt för hennes del då?

Så om man får en blodblandad flytning så kan det vara något mer farligt som moderkaka??

• silavs
    luckysun skrev 2008-06-09 12:42:24 följande:
    Svalis83, gud vad läksigt. Är du extra orolig nu för dig och bebis? Blev det kejsarsnitt för hennes del då?Så om man får en blodblandad flytning så kan det vara något mer farligt som moderkaka??
    ja,lite extra orolig är jag,så jag skulle nog skita i vad dom på förlossningen skulle säga om jag kände på mej nått=)

jepp.kejsarsnitt blev det!!!

ja,det kan mkt väl vara moderkakan,så man ska nog inte bagatellisera om man blöder.
    helt onödigt!!!
  • tes 75

1. GT är expressen. dvs skandaljournalistik.
    2. klart man kan lita på den svenska sjukvården, men också klart att det kan gå fel ibland här precis som överallt annanstans. försök ha lite perspektiv, snälla TS. "Utomlands skickar dem aldrig hem någon mot ens vilja". hm. vi har alltså sämst förlossningsvård i hela världen? jag litar helt & fullt på att jag kommer blir mycket väl omhändertagen på förlossningsdagen.
    3. ett gott råd: istället för att bli mer & mer uppskrämd av alla konstiga gravid- & förlossningshistorier du surfar reda på, försök ta till dig det du läser som nyttig info. typ "jaha, det & det KAN alltså hända, då ska jag minsann se till att det INTE blir så!"
    4. har en massa andra råd, men då DU inte verkar ta till dig något av alla råd du får här i forumet TS så blir min sista punkt: BOKA IN FLER TRÄFFAR MED DIN BARNMORSKA, OCH GÅ INTE DÄRIFRÅN FÖRRÄN HON SVARAT PÅ ALLA DINA FRÅGOR & LUGNAT DINA FARHÅGOR.

• silavs

luckysun:
    hur har det gått med dina funderigar kring kejsarsnitt förresten?

• Blue Bear

Håller med vissa.. visst är det hmskt när sånt händer MEN hur ofta kan man läsa i tidningarna eller höra på tv: "Igår föddes ännu ett helt friskt barn utan komplikationer!"
    Detta säljer inga tidningar! Svensk sjukvård är inte världsbäst men väldigt bra och tillförlitlig.. Sånna saker kan hända överallt i värlen inte bara här! Vill man inte föda på svensk sjukhus.. stanna då hemma eller flytta utomlands...

Pojke i magen BF 080612
  • Luddvar

Detta var föräldrarnas version. Tragiskt så klart. Jag förmodar att barnmorskan och läkarna har en annan. Saker och ting går inte alltid som man vill. Man kan tyvärr inte få bort alla skador vid förlossningar. Det kan inget land i världen. På det stora hela är Sverige ett tryggt land att föda i.

Svar på tråden Vågar man verkligen lita på den svenska sjukvården??