tack för ditt snabba svar
hur kom det sig att du flyttade dit?
lite OT , men hur träffades ni? *nyfiken*
får man någon slags föräldrapenning där? hur länge planerar du att vara hemma? kommer ni ha dottern på dagis sen?
får man fråga vad han jobbar med och hur mycket inkomsten är? hur långa dagar brukar det vara?
hur brukar årstider där skiljas åt?
ja, är man från två olika länder måste man ju välja land. om man inte väljer ett tredje förstås..
Anneyim skrev 2008-06-06 22:15:46 följande:
Jag och min man bor i turkiet (han är turk) och jag flyttade hit 2001, träffade min man 2003. Vi har tillsammans en dotter som nu är 3 månader.Tycker det funkar jättebra att bo här, enda negativa jag kan komma på är väl att mannen är hemma mindre här än vad han kanske skulle varit om vi bodde i sverige fast o andra sidan är han ju ledig mycket under vintertid så vi tar igen det då!Dagis finns här och efter vad jag hört av svenska vänner som har barn på dagis här så är det jättebra, inget o klaga på!Jobb är lätt att få här om man är beredd på långa arbetsdagar :)Vi har valt att jag är hemma och han jobbar, har varit hemma i ca 2,5 år nu och tycker det är kanon!Vi valde helt enkelt att bo här då varken jag eller min man är intresserade av att bo i sverige, jag trivs mycket bättre här och han, ja han är ju född här och detta är hans land och för tillfället känner han ingen önskan om att byuta!