• Jennie med ie

läs detta och ge aldrig upp!!

Jag är allergisk mot alla uppmaningar om att man minsann aldrig ska ge upp, ofta följt av en historia om nån som försökt si och så länge och sen lyckats. Vi är alla olika, vi är alla individer, och ibland är "ge upp" det absolut rätta att göra. För en del är det rätt att sluta försöka efter si och så lång tid och efter si och så många försök, och för vissa betydligt tidigare. För en del är det rätta att på ett visst stadium söka sig annan väg till föräldraskapet, för en del senare, tidigare eller aldrig. Att fortsätta försöka om och om och om igen kan vara rentav förödande för en del. Så mantran om hur man aldrig ska ge upp tyckr jag man ska lägga ner.

Dock såklart grattis och lyckönskningar till dig.

• Jennie med ie
    Scarlett skrev 2008-06-06 10:37:38 följande:
    Grattis till er!Vi har precis påbörjat bebisverkstaden så jag får se med tiden!Har bara en äggledare kvar men håller tummen ändå att allt ska gå bra. Men jag vill släppa tankarna på bebis och tänka på livet istället och låta det ske bara när man väl blir gravid så är man det men ju mer man fokuserar på det desto svårare blir det sägs det! Har du något gott råd om det?Mvh Scarlett
    Fast det finns inget belägg för det. Visst m¨år man säkert bra av att ha en mer avslappnad inställning till bebismakeriet men att man tänker på det mycket gör det inte svårare.
Svar på tråden läs detta och ge aldrig upp!!