• snuttan24

läs detta och ge aldrig upp!!

hej!!

Jag måste berätta min historia och hoppas den kan hjälpa nån.
    Vi har försökt få barn i nästan 4 år men jag har fått diag. endo och ingen passage på höger sida och tråg livmoderhals.
    gjorde 3 insem men ingen ville, gjorde sen i vintras en ivf men det ville sig inte då heller, jag hade intalat mig själv att jag kommer aldrig att få ett plus på stickan, aldrig jag var helt säker.
    så för 4 veckor sen började jag banta för att jag fick en ide om att jag skulle bli super jättesmal, jävla korkat av mig när jag tänker efter men jag ville det och så höll jag på i 2 veckor och under den tiden drack jag massor av kaffe, jag tänkte att nu skulle jag göra det som jag inte gjort på 4 år, har ju nästan levt som en nunna i 4 år, så jag hade fest och drack och började röka på festen(röker inte i vanliga fall) och så i tisdags så tog jag ett test för jag kände att nån var amnnorlunda. och fick ett svagt plus!!! jag trode jag såg i syne och körde hem till mina föräldrar, men jo det var ett svagt plus, så jag köpte fyra till och gjorde de och där var fyra plus!!!!jag har fortfarande inte fattat det, jag som aldrig trodde att jag skulle få ett plus. så ge inte upp!!! jag var när a att göra det men när jag sket i det rent utt sagt, så kom det.
    nu ska jag bara hålla tummarna för att allt går vägen.

så en styrkekram till er alla som kämpar, jag vet att det känns skit många gånger och man vill inget annat än att ge upp men det är värt all kämpan.
    kram på er

• Svar på tråden läs detta och ge aldrig upp!!
  • Jennie med ie

Jag är allergisk mot alla uppmaningar om att man minsann aldrig ska ge upp, ofta följt av en historia om nån som försökt si och så länge och sen lyckats. Vi är alla olika, vi är alla individer, och ibland är "ge upp" det absolut rätta att göra. För en del är det rätt att sluta försöka efter si och så lång tid och efter si och så många försök, och för vissa betydligt tidigare. För en del är det rätta att på ett visst stadium söka sig annan väg till föräldraskapet, för en del senare, tidigare eller aldrig. Att fortsätta försöka om och om och om igen kan vara rentav förödande för en del. Så mantran om hur man aldrig ska ge upp tyckr jag man ska lägga ner.

Dock såklart grattis och lyckönskningar till dig.

• Scarlett

Grattis till er!

Vi har precis påbörjat bebisverkstaden så jag får se med tiden!
    Har bara en äggledare kvar men håller tummen ändå att allt ska gå bra. Men jag vill släppa tankarna på bebis och tänka på livet istället och låta det ske bara när man väl blir gravid så är man det men ju mer man fokuserar på det desto svårare blir det sägs det!

Har du något gott råd om det?

Mvh Scarlett

• Jennie med ie
    Scarlett skrev 2008-06-06 10:37:38 följande:
    Grattis till er!Vi har precis påbörjat bebisverkstaden så jag får se med tiden!Har bara en äggledare kvar men håller tummen ändå att allt ska gå bra. Men jag vill släppa tankarna på bebis och tänka på livet istället och låta det ske bara när man väl blir gravid så är man det men ju mer man fokuserar på det desto svårare blir det sägs det! Har du något gott råd om det?Mvh Scarlett
    Fast det finns inget belägg för det. Visst m¨år man säkert bra av att ha en mer avslappnad inställning till bebismakeriet men att man tänker på det mycket gör det inte svårare.
  • snuttan24
    Svar på #2
    Hej scarlett
    du jag har fått höra i alla år" slappna av och ta det lugnt så går det" och jag var så förbannad och ville bara be dom fara och flyga, för jag menade på att jag har ju medicinska fel. och n ej jag tror att det hjälper bara att sluta tänka på det för det går inte, vill man ha barn så är det barnvagnar överallt och magar överallt man blir besatt. det som hände nu vet jag inte om det är en blanding av att jag gick igenom ivf och därmed tryckte man ner min endo lite och så åt jag apiforce i 2mån, det är bidrottninggele i kapslar finns i hälsokost, men jag la av med tänkadet för jag sa att nu tar vi paus över sommaren och så kör vi en ivf till efter så det har nog varit en blandning, men om jag ska ge dig något råd så ge inte upp livet bara för detta med barn, jag "offrade" mitt liv i 4 år, inget kaffe ingen alkohol inga rökiga områden inget festande, pricka in ägglossning och så mycket mer men inget hände. men testa apiforce det är rätt många som påst¨år sig fått hjälp så.hoppas jag har varit till nån hjälp. men dra ner på kaffet:)
  • tuffing

grattis grattis grattis snuttan 24

• snuttan24
    Svar på #6
    tack tack tack!!!!!!!!!!
  • Love4cats

Det är roligt att läsa om de som det gått vägen
    Det här med att ge upp eller inte är ett individuellt ställningstagande som jag tycker man har utvärderat hela tiden med jämna mellanrum Fundersam men har man försökt väldigt länge är det väl inte helt underligt att man faktiskt överväger andra alternativ.
    Man kanske väcker en tanke om adoption eller så är vardagen enklare om man släpper verkstaden...Tankar från min vardag numera då vi har kommit i en sådan ganska lång fas...
    Men all lycka till dig ts och hoppas någon fler får mer hopp att hålla tag i .

*Allt har sin tid *

• Filura

stort grattis snuttan24!!!!
    underbart!!!!!

Önskar att jag å sambo snart får uppleva samma glädje!!!!
    kramar

• Pingeling

STORT GRATTIS...
    Härligt att få ett plus... Önskar det händer här oxå =)

• BuSaN 08

GRATTIS det ger ju en ett litet hopp iallafall

• PannaAnna

Snuttan- grattis o tack för ditt inlägg! Det ger mej hopp!

• ÖnskanS

Grattis och tack för peppningen! Vi skall försöka att inte ge upp även om det känns lite hopplöst ibland... Har börjat rikta in mig på IVF nu, i höst kommer vår läkare skicka remiss för det om inte Pergon gett rätt effekt...

• Yrslan

Mig skulle de operera bort alltihop på när jag var 21, då ingenting såg ut som det skulle. så jag ställdes i kö för utredning... Blev med nr 3 direkt jag kom hem och fick 3 barn till efter det. Trots missfall och utomkveds....
    Min läkare fattar ingenting...

• Joozie

Underbart alltså. Give the fuck and live. Det där ska jag bära med mig.

• frukarlssonn

Grattis till dig verkligen!!! Känner själv sån hopplöshet men kan nog aldrig sluta hoppas på ett plus igen (fick mf efter 1 år o 4 mån försök) Jag undviker kaffe (försöker hålla mig till en kopp om dan) dricker inte en droppe alkohol (självvalt, inte pga barnlösheten) och röker inte heller, men ändå tar de sig fan inte. Men en dag hoppas jag att jag har din tur!! Men faktiskt, det lustiga är, jag råkade lite ut för samma sak som dig TS. När jag blev gravid första gången, var jag ganska deprimerad, nyttjade nikotin och hinkade i mig kaffe och åt knappt nåt. Hur jag lyckades bli gravid just då och inte nu när jag lever hälsosammare är ett under. Jag tror själv inte på det där med att man inte ska tänka på det och skita i allt så blir de bebis!!

Lycka till och hoppas allt är bra med den lilla i dig! Kram

Svar på tråden läs detta och ge aldrig upp!!