• Pimpinellan

Spolning av äggledarna..

Om det går till laparoskopi för nån av er så är det inget att vara orolig för! Jag är ÖVERLYCKLIG att jag opererades också eftersom de vid min spolning tvärsäkert sa att det var stopp i båda äggledarna och vid op:en så var det totalt fri passage i båda! Spolning är inte garanterat att man får ett rätt svar,men det är op.

• Pimpinellan

Nä,det är inte säkert du har helt stopp nej. Vissa kan ha småstopp som kommer och går också och det behövs bara lite passage för att man ska kunna bli gravid. Det är bara när det är mycket sammanväxningar och äggledarna är vridna det kan vara helt kört,men inte ens det är bombsäkert. Vet en tjej som var helt utdömd av läkarna-de var så säkra på att hon hade stopp som aldrig skulle kunna öppnas upp,men likafullt efter sex år blev hon spontant gravid och har nu en halvåring hemma!

• Pimpinellan

Så bra! Men det stämmer faktiskt att man har lite lättare att bli gravid efteråt-t.o.m upp till tre månader efteråt. Det sa både min dåvaranda läkare och den b.m. Därmed inte sagt att just DU får lättare-det gäller däremot definitivt de som haft lite "klägg" i äggledarna och där det försvinner vid spolningen. Men sexa på ni-man vet ju aldrig!

Svar på tråden Spolning av äggledarna..