Inlägg från: pulmones |Visa alla inlägg
  • pulmones

Prematur och pappadagar (f.kassan)

HEJ!

Man kan ta ut de tio pappadagarna 60 dagar efter att man lämnat förlossningen står det på f-kassans hemsida. "förlossningen" är det BB och neo inräknat? Alltså, vi fick tillfällig föräldrarpenning när plutt var inskriven....alltså börjar väl de 60 dagarna rulla när man blir utskriven? och inte när bebis är 60 dagar....eller?

• Svar på tråden Prematur och pappadagar (f.kassan)
  • pulmones

kan man ens ta ut dom om man har tillfällig?

det står "lämnar förlossningen"
    Nyfiken gul skrev 2008-05-28 19:15:54 följande:

dom 60 dagarna räknas från o med förlossningen.
  • pulmones

eller hur...?? alltså FRÅN dess att bebis blev utskriven. eller? snurrigt

Nogula skrev 2008-05-28 19:31:55 följande:
    såhär skriver fk:Du får ta ut dagarna ända till och med den sextionde dagen efter det att barnet kommit hem från förlossningenAlltså borde det vara 60 dagar efter att ni kom hem som gäller.
  • pulmones

Se där!! så tacksam för era svar!!
    Tack tack!!

• pulmones

ok jag är så glad....det är ju inte så att f-kassan kommer med sån här information direkt

cloudberry79 skrev 2008-05-28 21:21:13 följande:
    Jag skulle just skriva att det var efter man blivit utskriven, men så många har redan gett rätt svar Däremot visste jag INTE att man får 10 heldagar, alltså att det inte är 10 kalenderdagar, men det får jag ju skylla mig själv för som inte kollade upp det
  • pulmones

hade era män arbetat någon gång under tiden de hade tillfällig föräldrarpenning (alltså avbrytit några dagar för arbete)??

• pulmones

Tack för er hjälp!!

Vi fick avslag först..."ni skulle tagit reda på detta själva bla bla". sen efter om och men så fick vi rätt utan er hade det inte gått . tack tack.

• pulmones

Vi ringde och sa att vi ville ta ut pappadagarna och tjejen sa att det kan vi glömma eftersom tiden har gått ut. Vi sa att hon var prematur men det spelade ingen roll, det där skulle vi tagit reda på själva...så kan det gå, skyll er själva" ,ungefär. Sen läste jag på deras sida och undrade vad dom menade med "dagarna ska tas ut inom 60 dagar efter hemkomst från förlossningen", tänkte att från neo kanske?? sen fick jag hjkälp av er . Det känns som om f.kassan görna sparar in så gott det går .

FL är bra alltså!
    Julmust skrev 2008-06-01 19:45:44 följande:
    Roligt att höra, grattis! Var det pga avslaget du frågade? Den här gången misade vi att ta ut pappadagarna för maken fick för sig att det var 6 månader eftersom han kom ihåg hur mycketlängre efter födseln han tog ut förra gången (arg)
  • pulmones

Vad trist med era dagar då!! min man trodde också det var 6 månader faktiskt!

Nu kan vi bara ta ut 5 dagar visserligen men det är inte dåligt.

• pulmones

Vi ringde och sa att vi ville ta ut pappadagarna och tjejen sa att det kan vi glömma eftersom tiden har gått ut. Vi sa att hon var prematur men det spelade ingen roll, det där skulle vi tagit reda på själva...så kan det gå, skyll er själva" ,ungefär. Sen läste jag på deras sida och undrade vad dom menade med "dagarna ska tas ut inom 60 dagar efter hemkomst från förlossningen", tänkte att från neo kanske?? sen fick jag hjkälp av er . Det känns som om f.kassan görna sparar in så gott det går .

FL är bra alltså!
    Julmust skrev 2008-06-01 19:45:44 följande:
    Roligt att höra, grattis! Var det pga avslaget du frågade? Den här gången misade vi att ta ut pappadagarna för maken fick för sig att det var 6 månader eftersom han kom ihåg hur mycketlängre efter födseln han tog ut förra gången (arg)
Svar på tråden Prematur och pappadagar (f.kassan)