• pulmones

Prematur och pappadagar (f.kassan)

HEJ!

Man kan ta ut de tio pappadagarna 60 dagar efter att man lämnat förlossningen står det på f-kassans hemsida. "förlossningen" är det BB och neo inräknat? Alltså, vi fick tillfällig föräldrarpenning när plutt var inskriven....alltså börjar väl de 60 dagarna rulla när man blir utskriven? och inte när bebis är 60 dagar....eller?

• Svar på tråden Prematur och pappadagar (f.kassan)
  • pulmones

kan man ens ta ut dom om man har tillfällig?

det står "lämnar förlossningen"
    Nyfiken gul skrev 2008-05-28 19:15:54 följande:

dom 60 dagarna räknas från o med förlossningen.
  • Busbellan

såhär skriver fk:

Du får ta ut dagarna ända till och med den sextionde dagen efter det att barnet kommit hem från förlossningen

Alltså borde det vara 60 dagar efter att ni kom hem som gäller.

Mamma till Nora, August och Ella
  • pulmones

eller hur...?? alltså FRÅN dess att bebis blev utskriven. eller? snurrigt

Nogula skrev 2008-05-28 19:31:55 följande:
    såhär skriver fk:Du får ta ut dagarna ända till och med den sextionde dagen efter det att barnet kommit hem från förlossningenAlltså borde det vara 60 dagar efter att ni kom hem som gäller.
  • Mickis74

Borde vara från att bebis är utskriven från BB eftersom ni får TFP under tiden på neonatalavd.

• Gemelas

Vi fick oxå pappadagarna efter neovistelse på 6 veckor (7,5 om man räknar när vi var helt utskrivna vilket är då fp-dagarna börjar ticka). Har tvillingar så det var 20 dagar det handlade om så de var ju förbi de 60 dagarna. Klart att de inte "bränner inne" bara för att man råkar föda prematurt.

• pulmones

Se där!! så tacksam för era svar!!
    Tack tack!!

• cloudberry79

Jag skulle just skriva att det var efter man blivit utskriven, men så många har redan gett rätt svar Däremot visste jag INTE att man får 10 heldagar, alltså att det inte är 10 kalenderdagar, men det får jag ju skylla mig själv för som inte kollade upp det

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
Svar på tråden Prematur och pappadagar (f.kassan)