Inlägg från: sophiekall |Visa alla inlägg
  • sophiekall

Att spricka nedåt.....

Svar på #18
    Emmig skrev 2008-06-12 12:40:18 följande:
    Det verkar väldigt vanligt att spricka i Sverige? Vägrar barnmorskorna att klippa, eller vad? Nu blir jag ju orolig!Jag födde i England sist, och hoppas hinna till Sverige denna gång (engelska sjukhus, ni vet...). Men spricka vill jag ju inte! Sist skar de lite (på min begäran vid behov) men en barnmorska sa att hon ALDRIG klipper/skär "Jag vill att kvinnan ska spricka naturligt" sa hon!!! "Vad du vill bryr jag mig inte om!" sa jag... Lyckligtvis tog hennes skift slut innan det var dags!
    Min bm sa att man läker snabbare o det är mindre risk för infektioner om man brister i stället för att man blir klippt. Jag är själv ganska så rejält nojjig för att spricka, men man får väl helt enkelt förlita sig på bm, inte mkt mer man kan göra... Lycka till!
  • sophiekall
    Svar på #21

Otto o jag skrev 2008-06-12 12:54:03 följande:
    Ytterligare en mamma som sprack hela vägen här.. Jag tyckte det var mest synd för att jag inte fick vara med bebisen timmarna närmast förlossningen.. Pappa fick dock tid att bonda och det är ju bra!Jag är helt återställd och hoppas klara mig bättre denna gång (bf 17/6).Jag tänkte aldrig på att själva sprickningen gjorde ont, ej heller dagarna efter, man får ju smärtstillande..Har oxå fått hjälp att bearbeta allt det negativa..
    Vill bara säga att jag tycker det är väldigt starkt av dig att våga föda vaginalt igen efter din förra förlossning. Stort Lycka till:D
Svar på tråden Att spricka nedåt.....