• paddanpuff

Att spricka nedåt.....

Jag är inte rädd eller orolig för förlossningen men för att spricka så att man får analinkontinens. Det är min stora skräck.
    Är det vanligt tro..? Läste lite på nätet o blev givetvis nojigare än innan..

• Svar på tråden Att spricka nedåt.....
  • Pelargonen

Tror inte det är så vanligt. Dock så är det ganska vanligt att man i Sverige förlöser med sugklocka (såg ett inslag på nyheterna om att Sverige får kritik av bl.a EU för det) eftersom risken för stora bristningar ökar med användandet av just sugklocka.

Jag skrev i mitt brev att jag är mycket rädd för sugklocka och att jag i största möjliga mån vill slippa den. Jag tror inte alls att alla BM tar fram den "endast när den verkligen behövs" för det verkar så märkligt att just vi som föder barn i Sverige så ofta behöver den.

Sprack ingenting, fick ett klipp på ungefär 2 cm. Du ska se att det går finfint!

• buffe

Anal muskeln har en förmåga att läka snabbt å fint. Inte hört om analkontinens bara urinkontinens.

sprack rätt duktigt skälv överallt men inga problem med verken kiss eller bajs läckor.. dom sydde ihop så fint.

• paddanpuff

Hihih, var du här oxå har fått svar på mina 2 frågor jag har haft egentligen under loppet av samma kväll Yeei

• paddanpuff

Tycker att det låter så illa bara. Att få ont o den biten asså det räknar jag starkt med. Att det känns som att man ska dö, javist men sprick inte för f**n känner jag...

• Pelargonen
    paddanpuff skrev 2008-05-27 23:55:26 följande:
    Hihih, var du här oxå har fått svar på mina 2 frågor jag har haft egentligen under loppet av samma kväll Yeei

I'm all over the place!
  • paddanpuff

Hehehehe, ja va ska man göra. Själv sitter jag här o tycker att min lillkille kan titta ut nu! Går in i vecka 39 om 2 min

• Pelargonen
    paddanpuff skrev 2008-05-27 23:59:15 följande:
    Hehehehe, ja va ska man göra. Själv sitter jag här o tycker att min lillkille kan titta ut nu! Går in i vecka 39 om 2 min
    Härligt! Är det första barnet?

Att föda barn är det häftigaste man kan vara med om! Helt otroligt stort! Direkt efteråt sa jag till maken att "detta måste vi göra om"!

Lycka till! Lova att du berättar sen hur det gick.
  • paddanpuff

Ja första barnet e det. Är så nöjd o lycklig Trodde först att det var en tös tills jag tyckte att jag kände på mig att det var en kille därinne. Sambon tyckte att jag var löjlig för det kan man inte känna på sig. Jo sa jag Så vi gjorde ett köns UL o va såg vi? En snoppis! Gött att alltid ha rätt, hihh

• Pelargonen
    paddanpuff skrev 2008-05-28 00:03:23 följande:
    Ja första barnet e det. Är så nöjd o lycklig Trodde först att det var en tös tills jag tyckte att jag kände på mig att det var en kille därinne. Sambon tyckte att jag var löjlig för det kan man inte känna på sig. Jo sa jag Så vi gjorde ett köns UL o va såg vi? En snoppis! Gött att alltid ha rätt, hihh
    Klart att kvinnan alltid har rätt! Själv sa jag till alla att jag trodde jag väntade en son men inom mig visste jag ju att det var en tjej. Och visst var det en sessa!

Lycka till med förlossningen! Det är en fantastisk resa ni ska göra tillsammans. Glöm inte att andas, det hjälper helt fantastiskt! Kram!
Svar på tråden Att spricka nedåt.....