Inlägg från: Ullis69 |Visa alla inlägg
  • Ullis69

Raggare Del 6

Nilla21 skrev 2008-07-01 07:33:41 följande:
    två dagar tills vi åker :D lite nervös är man är inte van vid att campa o inte att åka på cruising iheller :P ska börja packa så smått idag de mesta ligger ju i förrådet så det måste fram....
    Det kommer säkert att gå bra! Men an tror ju alltid man glömt nått livsnödvändigt "Bara man har plånbok, nycklar och mobilen med" tjatar alltid sambon om när jag yrar omkring (stämmer EG ganska bra...)
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-07-01 09:29:17 följande:
    Imorrn åker vi ! Idag ska jag städa husvagnen så den är fräch & fin. Sambon & svågerna ska fortsätta skruva bil idag (Bröderna Backlund syndromet *s*) sen är det bara att packa som är kvar att göra ikväll. Ullis69: Hur går det för er ? Har S börjar misstänka något ?
    Jaha ja, e bröderna brothers välplanerade igen Vilka blir ni alla förersten, glömde fråga här om kvällen... (Blev det några "kaniner" t bäbben?) O hur många vagnar? Svåger tror han åker redan idag men vi får se. Hoppas campingen håller det de lovat nu! Här har det oxå skruvats en del, laddningen var inte som den skulle uppäcktes det i lördags. O efter en del bytande o pillande (o omställande såklart) så blev det helt plötsligt svårstartat när den gått ett tag, värme el startmotor e frågan Oskyldig. Det är liiiite skeptiskt nu men vi kör på som planerat (med en xtra startmotor i bagaget)... Inga misstankar, ännu.....
    mjukisvicki skrev 2008-07-01 08:41:06 följande:
    uteställen är jag inte så jätte duktig på. men milles har du ju alltid men tror inte han har glutenfritt.om du vill handla till husvagenen så har ica maxi på erikslund en del har jag sett. är inte gluten själv men kompis som är. ska fråga henne lite mer noggrant om uteställen i stan.
    Båda Maxi får leveranser från det glutenfria bageriet i V-ås ngra ggr/v så till nån av dem åker jag alltid o kollar när vi är ner + att de har större utbud för övrigt än Maxi i Borlänge o Falun. Har varit  o kikat efter själva bageriet med men irrade mest omkring. Gör kanske nytt försök i veckan då sambon e med, han hittar nästan överallt verkar det,efter att ha lappat gator o lagt trottoarer hos er i 5 år.
    Oneleg Jämtland skrev 2008-07-01 09:58:19 följande:
    Skriver ett inlägg här mitt i tråden:Någon som vet vart man kan beställa bowling skjortor? Sådana som Charlie i "2 and a half men" oftast har. Har tittat på Sivletto men inte hittat någon som jag tycker skulle passa.
    Är inte riktigt säker på vilka skjortor, trots att jag ser det emellanåt...Oskyldig men kolla på caltex.se smasskye.com polarbear.se hepcat.se
    är lite olika vad folk menar med just bowlingskjorta har jag upptäckt... Hoppas du hittar nått

O SandraEdin, kanonvädrer verkar vara rätt ord. Har varit "orolig" för kallfronten länge o så vänder det så lägligt. Sååå härligt!
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-07-01 13:34:58 följande:
    Ullis69: Vi kommer med våran vagn (jag, M & T, ev. P & en kompis till henne) sen kommer K med Corvetten & hans syster med sambo upp på torsdagen med egen vagn. Blev inga "kaniner" till bebben, tyvärr bättre lycka nästa gång. Nu ska vi luncha sen är det städa husvagn som gäller för min del, sen ska det packas.
    Inga Dräckebor alltså? Hade hört nått sånt... Synd på kaninerna, går fler tåg hoppas vi. Svåger e så gott som på väg, han har packat ALLT, ville tom ha med ett vanligt kylskåp men då sa tjejen stopp o en frys åt mitt bröd men då sa jag STOPP... De e ju sååå bra att ha grejer med OM nån skulle behöva Oskyldig 
    SandraEdin skrev 2008-07-01 13:22:31 följande:
    Svar på #308 Ja jag med. Har varit mindre bra väder sen midsommar. Men vi får hoppas att Kjelle har på sig sina stövlar så slipper vi regnet iaf ;)

Jag har då stövlar med utifall (även om jag inte steppar runt i dem )... Annars regnar det garanterat... O Kjelles stövlar sitter nog på, iaf om han ff är delaktig, skulle ju lägga ner efter ifjol hette det ju.

Tack för länkarna, kul med nya, ska kollas efter helgen för innan har jag inte tid
    Synd med strul!!! Hoppas det löser sig snabbt!

AlexandraK skrev 2008-07-01 14:11:00 följande:
    Nu börjar det bli lite stirrigt här med! Jag o tjejkompisen är lite ledsna för att vi inte kan ta med lika mycket saker/kläder som förra året då vi körde herrgårdsvagnen. "Ta nu INTE 15 par skor med dig" tjatar min söta man. Nytt tält och campingset är inhandlat. Bara jag som börjar få resfeber?!
    Tänk att de där karlarna aldrig lär sig vad vi tjejer verkligen behöver ha med oss
    Har själv gott om utrymme i husvagnen men måste erkänna att typ 3/4 av grejerna e mina. Menar, hur ska man veta vad man är sugen att ha på sig en dag t en annan

Har nog haft sviter av resfeber i nån dag, börjar ana ordning o reda så det börjar gå över... Har nog mer "lämna iväg barnen feber" nu, jobbigt att göra men oj så skönt när det är gjort. Lilltösen har just "genomskådat" oss o e inte alltid pigg på att lämnas o 11åringen e surare än en citron. "Kommer säkerligen inte att få följa förren jag har körkort så jag kan köra åt er" surar hon. Jag kontrar med att andra föräldrar åker utomlands i 1-2v själva, då kan hon väl unna oss en långhelg... Men är "rädd" för att hon kommer att åka ner med kompisar låångt före körkortet, utan oss, för det gjorde jag *svälj*
  • Ullis69

Cirkus Larsson: *kramar om dig med* (Jag skulle tagit svensson ner, även om de inte e samma...)

Alexxia: nog e de tur jag har en husvagn.... Kan man bli annat än orolig för ungarna, man vet ju hur de va själv o älsta e snart där *hoppas på trevliga kompisar bara*

yossis: hon har tack o lov inte genomskådat att syrran är hos älsklingsmoster (hos sin "egen" pappa officiellt) o att mamma o pappa ska iväg med husvagnen *törs inte tänka* får väl se hur de går i morrnbitti... Har sagt att hon ska få semester hos farfar för att vi ska nånstanns där inte barn får vara, ungen e ju klipsk med ett jättekomihåg oxå t råga på allt så man får passa sig noooga. Nya bilbanan e packad iaf o hon ska be farfar om en fisketur, det är goda tecken på att hon köpt idén.

Här är oxå nästan allt i ordning, lite plock i morrn bitti bara. Ska göra ett expriment med mitt frysta glutenbröd som inte ryms i frysfacket. Får se hur det går... Många kylväskor blir medsläpade iaf... O gott om kallt vatten under de nämaste dagarna o de lär behövas

HA DET GOTT till alla vare sig ni åker t Västerås eller inte!

• Ullis69

Äntligen back on track efter PBM helgen... Tyvärr inte pga partyliv utan pga av en jädra glutenmage som packade ihop redan på fredagen Nått var det som det överkänsliga eländet inte klarade, har inte räknat ut vad än. Får se under CCW-veckan då det ska bos i husvagn igen.

MEN har haft en trevlig, social o rolig helg för övrigt o lääängtar t nästa. Mälarecampingen (båtuppställningsplatsen) var helt ok även om nätterna fylldes av lite för mkt musik (örproppar!) o avsaknaden av bajamajor gjorde sig påmind. RIKTIGT dåligt att campingen inte ställde upp några major som de lovat när vi pratade med dem helgen innan. Funderar allvarligt på att klaga... 

Kikade runte efter FLare hela helgen utan resultat, hade varit riktigt kul att hitta nån iaf. Ja, förutom yossis då som jag bodde granne med

SÅ avis på yossis klänning! Ville oxå ha en, men en annan modell, till höstens bröllop, den var aningen trång över bysten o ryggen, hade inte fått andas på hela dan o det kändes lite tufft Får leta vidare. Köpte mig dock en ursnygg rosa (så klartOskyldig) huvjacka m malteserkors.

Nu e de nerräkning t Säters nostalgidagar nästa vecka, nån som ska dit eller t Borlänge street open som e samma helg? Ska försöka hinna med båda... Sen e det Falu cruising o Classic som står på schemat.

Vi fanns oxå med på VLT. se men sen hittade jag inga fler "kändisar" tyvärr...
    http://www.vlt.se/powermeet/bildreportage.asp?version=783361 bild 41
    http://www.vlt.se/powermeet/bildreportage.asp?version=782881 bild 24
    varför går det inte att länka direkt för 

• Ullis69
    Turboplingen skrev 2008-07-10 09:34:32 följande:
    Nice bil =D Jag och gubben ärme dpå bild och video lite var stanns..
    Kul! Då får jag ut o kika igen!

Grattis förresten
  • Ullis69

youtube hade jag inte ens tänkt på... Nu fick vi mer att spana på

• Ullis69

såg många flaggor men tänkte inte på om nån var skånsk...

Nån som åker t Norrtälje i helgen? Inte vi, i år heller, tyvärr... Chevellen håller å å få ny startmotor så vi slipper Powerlördagens elände... Men men, e ju bigblockcheva så jag tror på´t när jag ser'et

• Ullis69
    Mort75 skrev 2008-07-16 14:26:17 följande:
    Tackar! Det är mest bilarna som drar för mig. Finns det något härligare än att glida runt i en cab en varm sommarkväll? Knappast. Är det någon som ska vara på CCW hela veckan?
    Vi har planerat att vara där hela veckan.
    Bor i husvagn på "lånad" mark, vid ett stort lasbilsgarage. Hur bra som helst! Å så slipper man jaga vild 3åring som ant skulle kila runt bland alla finbilar på campingen *ser för mig repor i lacken på nån riktigt fiiiin o dyyyyr bil, brr* Enda nackdelen är att de e lite väl långt att gå t centrum, men å andra sidan e det bara tisdagen som vi ens funderar på att ställa bilen. De andra kvällarna är det ju "riktig" cruising, spontant o inga vägvakter...

Hade möhippa för lilla lillasyster igår o åkte traktor o vagn i traktorparaden på Säters nostalgidagar. Helt groteskt vad traktorer, mopeder o MC av äldre modell de finns... tog gott om tid o självklart ÖSregnade det när just vi åkte.... Paraplyn förslog inte mkt så vi var ganska blöta resten av kvällen
    En bekant lyckades få upp syrran på scenen när våra "idoler" Deep Vally Bandits (här "hemifrån") spelade. O just när 2 av oss andra syrror var iväg en sväng. TYPISKT! Tur de filmade... Den blivande bruden rockade för fullt (finns en liten raggare i henne me ) o aldrig ville hon hem *konstigt*

O ikväll e de cruising, brukar va jättebra, inte minst för att arrangörerna "vet" o försöker fixa så bra slingor som möjligt så man möts o så. Men visst blir de stopp när över 1000 bilar trängs i en liten småstad... Har chaffis t kvällen men e inte så sugen på party, just nu
  • Ullis69
    NornaB skrev 2008-07-20 22:29:17 följande:
    Bara jag igen Vår bil e bild 329 o 331 Om de e nån som vill kika
    De uppdaterade givetvis just nu... Får försöka senare...

Har börjat ta igen mig efter en låååång o intensiv helg... Men jisses så kul vi haft! O blåst blivande frun o syster rejält 2! gånger. Först traktoråkande o partande i torsdags o så en 2a kidnappning o massa kul i lördags vilket avslutades med att vi dressade upp henne t en riktig 50talsböna med bröllopsfrisyr o gav oss ut på stan igen. Tordagen var ju bara "uppvärmning" men det visste inte hon... O liiite orolig är hon för att det planerats en del 3

Däremellan cruisade vi hela fredagkvällen. Tyckte det kändes som lite mindre bilar än vanligt men enl arrangörerna var det 1700 precis som förra året o ca 25 000 besökare. Det blir lite trångt i en stad med 6000 innevånare.... Men det var välarrangerat som vanligt o inte fullt lika tvärnit i leden som det brukar.

Har knappt sett ungarna på hela helgen *samvetet hojtar* o när jag smög in här hemma på lördag kväll för att hämta en bil kunde jag ju inte ta Chevellen Lite svår att smyga av gården med Men men man kan inte få allt.

Nu laddar vi om för Falun o Rättvik
Svar på tråden Raggare Del 6