Inlägg från: Ullis69 |Visa alla inlägg
  • Ullis69

Raggare Del 6

Tack tjejer! Trevligt att båda tänkte på mig O inte ens skolfröken har upptäckt det överflödiga m:et..... Generad Men e ju matteföken o inte behörig i svenska (egentligen), skyller på de

GRATTIS! Moparwoman till den redige raggarsonen! (skulle haft nån jänkare som bild me, kanske skulle önska )

Eländesvisan med vår motor fortsätter.... Nya (men för vassa) kammen sattes i i helgen MEN surrpellen på Persåkers har skickat lite andra felaktiga grejer med, tex moparventiler, visade det sig, måste fått hjärnsläpp när sambon ringde. + att lite annat krånglat. Tror inte sambon varit så less på nått någonsin. Smeks myyyycket medhårs här hemma nu.....

• Ullis69
    Zimlis skrev 2008-05-26 17:39:32 följande:
    men jag vet ju att när det funkar så kommer det bli jättebra
    Just det! Undrar bara hur man bäst får i det i skallen på dem? Ska trösta med att han inte är ensam... Undrar om det ingåtts nån hemlig pakt mot oss nånstans?
  • Ullis69
    Zimlis skrev 2008-05-26 19:21:14 följande:
    Åhhh ja det undrar jag med.. Jag har lite sluttentor framför mej, men när de är avklarade så skajag bo i garaget med honom och putsa och göra lite sånt som jag kan hjälpa till med Det kanske hjälper lite iaf Ska oxå trösta han med att det finns fler som det bråkar för - tror med på det där med hemlig pakt..
    Hjälpa till ja... Tänk om det funkade, nu kan man knappt sätta foten innanför portarna utan småkryp ikring  Saknar garagetimmarna man gjorde "prebabies" *drömmer om en stor verkstad på gården* Om bileländet bara slutade krångla så skulle vi kanske få tid, pengar o ORK över till att ta tag i sånt.... Bara att knalla dit efter att hon somnat, med en bra babywatch i fickan.

"Sommarlov vi väntar på"

Sluttentor, vad ska du bli när du blir stor då?
  • Ullis69
    Zimlis skrev 2008-05-26 20:53:09 följande:
    Usch för småkryp *bläää*Jag ska bli transportledare när jag blir stor *nickar* Jo men just nu så äter ju för fan biljäveln upp alla pengar *ursäktar svordomarna, men de känns befogade*Jag vill ju ut och resa - *surar på bileländet*
    Småkrypen jag syftade på e 2benta o nästan bara bläiga vid magsjuka O vad gör en transportledare mer exakt (nytt begrepp för mig *rodnar*)
    Håller 1000% med om den sista meningen.... O inte nog med att pengarna går åt, den slukar ju all tid oxå. JAG vill BYGGA om o ut huset!!!
    yossis skrev 2008-05-27 13:28:42 följande:
    Är du helt säker på att ni inte retat upp någon okänd bilgud ? .
    Nja, börjar fundera på det... Hur gör man för att blidka en arg sån måntro...?
    Tésan skrev 2008-05-28 07:50:00 följande:
    Är ju ny inflyttad till norrland 
    Övergett Dalom??????
    Borntobewild skrev 2008-05-27 13:49:36 följande:
    Nej men va hitta jag här:DTrevligt med lite raggare!Nån som ska till hässleholm på lördag?
    Circus Larsson skrev 2008-05-27 14:31:56 följande:
    I helgen blir det årets första race på Tallhed/Orsa 

För lååångt tyvärr.... Men är iaf upptagen hela helgen så det blir 0 skruva eller av nått annat kul....

Välkommen Borntobewild!

Sitter hemma o är urnervig, väntar bara på att sambon hör av sig om att hans lilla räddningsförsök (från total motorrenovering med allt det drar med sig i tid o pengar) har gått om intet *håller tummarna så de e blå* OM det lyckas (o inget mer går på tok) borde vi kunna åka innan juni e slut iaf om inte tidigare. Var o hämtade ut paketet med CHEVdelar idag, firman var riktigt snabb att skicka Skönt eftersom det var de som klantat.

• Ullis69

Kul att se lite fler "oldisar" kika in!

Skönt ni fick penicillin till slut Bellan! Kan bli riktigt långdraget annars, skonad själv men har flera familjer runt mig som uslats hur länge som helst.

Zimlis skrev 2008-05-28 21:34:22 följande:
    Aha du menar sådana småkryp - jamen de kan vara äckliga ibland de oxå Man sitter på kontoret oftast på tex åkeri och har hand om godsplanering typ trafikledningEhm japp - senast idag damp det ned en fin räkning på över 1200:- och vad ska de gå till - jojjemen bilen Men men sen har vi riktiga bromsar iaf och så ska vl jag kunna köra lite sen - bromsarna har vart stenhårda för det har saknats "nått" så tom sambon har fått trampa stenhårt för att bromsa = jag hade troligtvis slutat färden i en vägg el ett dike el något annat ospännande
    Jo, nog kan de vara äckliga, men faktiskt mest vid magsjuka som sagt, iaf när bäbistiden e över. (avskyr doften av välling o tillägg, DET e äckligt de  )

Då var det ung. som jag misstänkte med transportledarskapet, finns det jobb sen? Själv börjar jag bli expert på att utbilda mig "fel"... Både gymnasie- o högskoleutbildningen hade 100% säkerhet till jobb när jag började läsa, men den där säkerheten försvann ca 1/2året INNAN jag blev klar båda ggr... Snart 40 o har aldrig haft ett "riktigt" jobb, bara långvik o tillfälliga tjänster (som nu). 

Bilräkningar e dyra men bromsar E bra...

Vi väntar USA-leverans inom ett par veckor (om man nu törs tro...), den fick korsa atlanten i en bekants container, kommer att bli SÅ snyggt med ny inredning (om det kommer rätt vill säga....). Så nu MÅSTE det bli ordning på motorn!
  • Ullis69
    Tésan skrev 2008-05-29 18:12:47 följande:
    Ja jag har typ hört att de ska vara bra drag där Synd att ni måste vara hemma men men barnkalas är ju kul de också Ullis69Jag har övergett Dalom  men vi har planer på att flytta dit när den tiden kommer iaf innom 5 år men jag sviker ju inte helt! vi ska ju på BLR
    De e bra du inte överger "oss" helt Men blir det inte lite långt till V-ås? Eller, å andra sidan, tänk så mkt längre tid du har på dig att ha kul på vägen ner. Har hört att karavanerna söderöver ska va riktigt trevliga 
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-06-01 09:30:40 följande:
    Blev en tur till Avesta igår, en del bilar ute & några man kände igen. Blev ingen lång sväng då jag ska åka & jobba strax *suck*
    Se det positivt: du kom ju dit en stund iaf Mycket bilar där?
    (Förresten, kommer fbi o kikar på burar men inte riktigt än, bruden har misskött sig lite så jag drog in det privilegiet ett tag... Hon tror det är för i år, så illa är det inte men det har jag inte berättat _än_)
    Zimlis skrev 2008-06-01 09:35:24 följande:
    Nu ska vi inhandla en ny förgasare - det är den som är boven i dramat.. Skulle det inte bero på den, så ska jag äta upp mina trosor.Det är egentligen inget fel på förgasaren alls - den är bara utformad för en motor med betydligt fler pållar i än vad vår har
    Så kan det va, konstiga saker de där V8orna. Trodde aldrig att rediga gjutjärnsmotorer skulle kunna vara så oootroligt kinkiga

Inge meka den här helgen Annars hade vi nog haft bilen "klar" till skolavslutningen på onsdag kväll, blir inte så nu till dotterna stora förtrytelse. 3e året i rad utan att få åka ståndsmässigt till kyrkan... Firade 60-åring hela dan i går o i dag har sambon åkt på Stcc, medbjuden av en leverantör på hans jobb. Tänk så hemskt att sitta i en buss 2-3tim*2 + att gå där en hel dag i hettan, stackars dem (Jag mantrar kontinuerligt: *Jag är INTE avundsjuk, Jag är INTE avundsjuk*)
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-06-01 15:03:29 följande:
    Ullis69: Bara att höra av sig, vi brukar inte röra oss allt för långt hem ifrån. Är dock inte hemma 7-8/6 då är vi på bröllop.
    Hör av mig! Har du hittat/bestämt dig för nå kläder t bröllopet än då?
    Zimlis skrev 2008-06-01 11:26:07 följande:
    Ja man ska fjäska för de där motorerna för att de ska funka Mmmm eller hur - INTE avundsjuk *kiss my ass* Du får helt enkelt njuta av solen hemma och lyxa till det lite för dej och kidsen - så kanske du glöömer din avundsjuka för ett litet tag iaf
    Överlever den avundsjukan tror jag, är ju inte allt för mkt jänkare där  Men å andra sidan har vi ju lite lokala förmågor som gasar runt o de hade varit kul att se. Inte minst Engström o en kompis pappa som kör Porschecupen. Sambon e väl värd turen efter allt bilstrul!
  • Ullis69
    Zimlis skrev 2008-06-01 15:59:59 följande:
    Ullis: Ja men det är ju klart.. Det kanske ger din sambo lite extra motivation med Om inte sambon haft sin jobbhelg så skulle vi vart på Moholm idag och kollat på race.. Du kan ju gissa en gång vad min sambo har haft för humör hela helgen
    Samma som min haft i ngra veckor kanske?
    Ibland undrar jag vad för intresse man skaffat sigOskyldig slukar all tid, alla pengar, strular jämt (nåja, den här iaf...) o får en att bli stressad o på dåligt humör. Måtte vara knäpp när man tänker efter
    yossis skrev 2008-06-01 15:56:34 följande:
    Ullis69: Jo jag har lyckats hitta kläder till brölloet, blir en rosa 60-yals kjol med tillhörande top, inköpta på Gina Tricot. Så blir det ballerinaskor med små döskallar på
    Just ja, har vi ju avhandlat ju
    Själv ska jag på bröllop i höst, lilla lillasysters *så lycklig för hennes skull*, fick se mammsens klänning idag o fick veta att ena syrran tänkt sig nått liknande, kan lugnt säga att ribban höjdes rejält... Men å andra sidan är det 1a brölloppet i vår familj så varför inte.
  • Ullis69

Kul med en cruising där man får mötas! Alldeles för få nuför tiden. Tycker de flesta cruisingar förstörs av att slingan körs i enkelvarv. Man vill ju se lite bilar oxå, inte bara baklysena på bilen framför...

Svar på tråden Raggare Del 6