Inlägg från: AlexandraK |Visa alla inlägg
  • AlexandraK

Raggare Del 6

Raggarrunda i går kväll i Lund, med världens bästa cruisingstråk. Massa husväggar som förhöjer mullret och kullerstenar. Mmmmm. Dessvärre blev vi stoppade av polisen.

Tycker NI det är konstigt att jag körde mot förbud för att komma till korvkiosken?!?! Det tyckte polisen, men jag slapp böter.

• AlexandraK

Nu börjar det bli lite stirrigt här med! Jag o tjejkompisen är lite ledsna för att vi inte kan ta med lika mycket saker/kläder som förra året då vi körde herrgårdsvagnen. "Ta nu INTE 15 par skor med dig" tjatar min söta man.

Nytt tält och campingset är inhandlat.

Bara jag som börjar få resfeber?!

• AlexandraK
    Ullis69 skrev 2008-07-01 16:10:19 följande:
    Tänk att de där karlarna aldrig lär sig vad vi tjejer verkligen behöver ha med oss Har själv gott om utrymme i husvagnen men måste erkänna att typ 3/4 av grejerna e mina. Menar, hur ska man veta vad man är sugen att ha på sig en dag t en annanHar nog haft sviter av resfeber i nån dag, börjar ana ordning o reda så det börjar gå över... Har nog mer "lämna iväg barnen feber" nu, jobbigt att göra men oj så skönt när det är gjort. Lilltösen har just "genomskådat" oss o e inte alltid pigg på att lämnas o 11åringen e surare än en citron. "Kommer säkerligen inte att få följa förren jag har körkort så jag kan köra åt er" surar hon. Jag kontrar med att andra föräldrar åker utomlands i 1-2v själva, då kan hon väl unna oss en långhelg... Men är "rädd" för att hon kommer att åka ner med kompisar låångt före körkortet, utan oss, för det gjorde jag *svälj*
    Åhh. Eller hur. Dom kan ju klara sig med två t-shirtat, två kallingar & två par strumpor. Men så är det inte för oss! Men du har ju turen att kunna packa en husvagn full!

Naaaw. Stackars tjejer. Men som du säger till dom: En långhelg är ju inte farligt jämfört med vad andra föräldrar kan hitta på... Och dom får ju säkert fina presenter därifrån!
    Förstår att du är lite orolig om dom sticker till power meet i ung ålder.

Min schäfer sneglar konstigt på mig nu när jag packar. Han VET att vi är på väg någonstans... Frågan är ju om han får följa med... Men "tyvärr" inte. Men han kommer ha det sååå bra med mormor här hemma!
  • AlexandraK
    Svar på #325
    Absolut!

Här är också nytvättat, nystädat (både till oss och kaninerna) och mannen står ute o fixar det sista med bilen. Allt känns kanon!
  • AlexandraK

Nu är vi hemma igen! Oj vilken helg! Jättehärligt men intensivt. Och att köra 120 mil e väl inte sådär toppen. Men vi har verkligen haft överskoj. Och tack ni som tipsade mig om Skantzö - det var perfekt!

mjukisvickis
    14200 bilar är inte dåligt!! Är det inne på träffen det är räknat?

turboplingen
    Grattis frun!

Vi hamnde också bakom massa van-fjortisar... *suck* Vad gör dom där?! Jag snackar inte skit om van-folk eftersom vi åkte van (fin!) första två åren och har kompisar som gör det.
    Men 20 snorungar i en äcklig skabbig van som dom skrivit på?! Det märks att det inte är någon rensning på cruisingen...

• AlexandraK
    SandraEdin skrev 2008-07-06 22:03:01 följande:
    Svar på #340
    Ja, visst va Skantzö bra? Men fick ni stå inne på själva campingen. Såg att det var rätt fullt överallt
    Ja, det fick vi... Men tältplatserna var fulla så vi & några kompisar till oss delade på en husvagnsplats. Dom som stod tvärs över gatan - tillhörde dom campingen då? Dvs hade checkat in?
  • AlexandraK
    Svar på #345
    Okej! Vi trodde faktiskt att det var folk som ställde sig där olovligt och sedan gick in på campingen och dushade osv...
    Håller med om att det är dåligt att ta lika mycket betalt. Det är ju inte alls skyddat... =/
    Konstigt att dom inte fyllde på campingen. Där var plats för fler tält/husvagnar på vår rad...
  • AlexandraK
    Svar på #344
    Riktigt tragiskt... Det är också dom (oftast) som slåss och svinar ner totalt. Hade det BARA varit vanligt bilfolk hade det varit bättre.
  • AlexandraK
    Svar på #352
    Jag vill också köpa dekaler på nätet!
    Mååste ha dekalen "Protected by Smith & Wesson"
Svar på tråden Raggare Del 6