Inlägg från: Ullis69 |Visa alla inlägg
  • Ullis69

Raggare Del 6

Circus Larsson: Nu har jag oxå varit in o dreglat lite, så ska en riktig karl se ut! (säg inget t sambon min bara *han vet*) Du får nog byta trasa emellanåt, den börjar bli lite solkig Cool

NornaB: Vilken bil åker ni i till V-ås? Skulle ju definitivt känna igen er!

Idag fick jag lov att panikinstallera extrabilstolen (som väntat på det i flera dar)  o ta El Chevelle till dagis då min Passat vägrar starta (ingen av oss blev direkt besviken ), svärfar e ute o kliar sig i huvet just nu. Nått me batteriet e det o jag har slipat bort ärg från polerna så det rök, smakar ärgdamm i munnen än *blä* men inte hjälpte det.... JAG tror på slut batteri men har inget större medhåll, den som lever får se!
  • Ullis69

Ha! Hade nog rätt, nytt batteri ska inhandlas. Känns så oootroligt skönt att få rätt mot 2 duktiga mekare, svärfar e lixom halva bygdens privatmek.

• Ullis69

Peppar peppar *tar i allt trä jag ser* men nu verkar motorn hyfsat ok. När JAG kör iaf Sambon är betydligt tyngre på gasfoten o då låter det inte fullt så bra, men håller tummisarna för att det "bara" är inställningarna....

Premiärtur till träffen i Säterdalen igår, ett "måste" härikring, tyvärr hängde regnet i luften o det blåste halv storm innan så det var inte lika knökfullt som det brukar.

yossis: allt fixat o klart t lördag! Bara skjuts som felar... Skulle vilja åka Chevelle men men, o så har vi fått en bur att börja prova med (om den nu duger åt bruttan, men så här går det fortare ju...)

NornaB: Då kommer jag att känna igen er! Förhoppningsvis har vi Chevellen ner för 1a gången (har ju 2 strulsomrar bakom oss...) Bilder finns i galleriet, förhoppningsvis ska jag lyckas lägga in ngra bilder på en FÄRDIG bil. Är inte helt sams med nya datorn.... (Tésan: kan man få lite privatlektioner om bildhantering?)

Bor gör vi nog (tyvärr) igen i Hallsta precis som yossis o hennes gäng (tyvärret gäller inte dem utan avståndet till V-ås). Både hon o jag har snirklat oss in i ett gäng, via våra sambos, som förr alltid bodde tillsammans på Johanniseberg o hade ett himla ös DÅ... Det gänget har vuxit med åren o tyvärr har vissa andra tillkomna element tagit död på den stämningen. Vill ha lugn o ro o sömn... O en massa andra krav som gör allt annat än en "riktig" camping omöjlig. Iaf i den fraktionen av det gamla gänget som jag umgås i, (o ännu mer tyvärr så är den med mest krav en gammal polare till mig, sen långt innan vi träffade våra sambos...)

Sambon har i flera år haft möjlighet att låna en ödetomt ca 2 km från fältet men det har -hitintills- inte dugit... Vi funderar allvarligt på att kolla upp den möjligheten i år igen. Till för ngt år sen jobbade sambon i V-ås o bodde i husvagn, uppställd ett stenkast från fältet, det var tider det!

Bellan85: Kul du fått första turen, de e inte dumt! Synd på ombes, hoppas det inte var nått alltför stort....

Zhimla: va bra att det börjar lösa sig för er med! Vi e oxå tveksamma t cruisingköer... Får prova sig fram o se till att det finns vägar så man kan rymma ur ledet.

Vart tog sommaren vägen??????????????

• Ullis69
    Tésan: Ganska säker på att jag såg er i Sala, tror jag....
  • Ullis69
    Tésan skrev 2008-06-11 13:01:00 följande:
    jasså? vi var där iaf minns du vart du såg oss?
    Precis innan man kommer in i Sala norrifrån ligger Silvköparen, en sjö med camping o en kiosk vid vägen. Där såg jag nått som skulle kunnat vara den bilen, full i folk. Funderade på om de var du redan då....
  • Ullis69

Skit, skit skit!!!! Har just kommit på varför jag inte kan få fram bilder från datorn: Har lagt in dem fel *ovan*, det hade ju inte gjort så mycket om inte sambon rensat kameran JAG e chef över kameraskötseln o jag rensar ALDRIG utan att ha bränt ut på skiva o kollat att det är OK. O det är inte gjort...  Alla kort sen i julas............  Sällan jag e arg men nu: GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

• Ullis69

Vore tacksam för lite hjälp... Har tydligen klickat fel på alternativen som visas när man kopplar in kameran, valt visa ist för importera... O så öppnas adobe automatiskt o korten syns där vilket gör att man tror att korten faktiskt finns där. När man sen vill använda sig av korten, el vrida de som ligger kommer det upp en ruta med "söker saknad fil".

Tacka f-n att den söker om kortet inte e riktigt inlagt! Gissar att det är helt kört... Det värsta är att jag inte e säker på hur kameran kan vara rensad... Vill ju inte va ilsk i onödan jussom. Sambon har hitintills ALDRIG gjort det, men nu har han fotat massor för att lägga ut annonser så frågan e om han fått hjärnsläpp eller om nått gått galet. Så e han på kurs så jag kan inte ringa o fråga heller, har skickat ett argt mess dock....

• Ullis69

Har just varit till dagis själv. Gör ett försök... Tackar!!!

• Ullis69

Glömde berätta... Sambon bedyrar sin oskuld, nått måste ha gått galet om det nu inte varit några äldre ungar o pillat på kameran. Skönt att slippa vara arg. Får se sen om jag behöver vara arg på nån annan....

• Ullis69

Tésan: lyckas inte få iväg nått, vare sig via msn el mail... söker saknad fil när jag försöker bifoga/kopiera, ja allt jag försökt med...
    De e någe skumt med det här, har tex korten vi gjorde julkort av med bland de här "okopplade" korten. Vi har ju för katten använt dem, då borde de ju finnas. Tycker man.....

Men jättetack för erbjudandet!

Svar på tråden Raggare Del 6