Raggare Del 6
Den ska jag förövrigt pryda med en riktigt snygg Betty Boop dekal, hoppas jag hittar nån snygg på power meet annars får jag beställa på nätet.
Efter västerås förra året hade vi lite dåligt samvete för att vi lämnat barnen i 3 dagar så vi shoppade loss.
Tjejerna fick naturligtvis varsin super söt Betty Boop tröja
Linus springer fortfarande runt med sina två en roadrunner och en skitsnygg MOPAR
I år har jag sparat ihop en shopping kassa
Måste köpa nya ventilhattar till barnvagnen, har haft 4 st 8 balls men nån klåfingring person snodde dom i vintras när vagnen stod på dagis
Vi ska fira midsommar uppe i orsa på tallhed
kopplingen sitter och nu går det inte att få mer hästar till smallblocken så nu jäklar så ska det gasas.
Barnen är helt spännda nu när pappa ska köra, lite miljöskadade kanske. HIHI
Midsommardagen skyndar vi oss hem till rättvik för vår häst startar, taskig planering
Sen ska vi hinna träffa vår lilla nyfödda kusin Isabelle
Känns som det blir en stressig helg.
Men som tur är så börjar semestern nästa vecka
NornaB:
du får komma upphit jag är halvt utbildad hästmassör (har ett prov kvar att göra)
Vi ska ha grillning här hemma på lördagen, min bästa vän från Oskarshamn kommer hem så vi ska åka till Orsa på morgonen tillsammans sen blir det grill och lite öl och vin här hemma på altanen med (förhoppningsvis) en fin solnedgång över siljan.
Sen blir det sill lunch med farmor o farfar troligtvis på söndagen.
Lite tradition måste det bli, även fast det börjar se ut som att Orsa är vårt midsommar hak.
Ullis: Du kan väl höra av dig om ni åker till Orsa så kan vi kanske träffas, det vore kul.
Du kan väl skriva i min gästbok om ni åker, jag kollar den innan vi åker, annars så vet du ju hur vår mustang ser ut.
Yossis:
Jag kan skicka ett gäng kräkpåsar på posten
Visst är det konstigt att alla gubbar börjar tackla av?
Nu när barnen blivit lite större så har jag blitt värsta partyprinsessan och J sitter hemma och passar kidzen
Har oxå fundrerat på vad alla motorvrål gjort för hörseln!
Här hör man bara det man vill höra.
Vi har våra i länsförsäk. entusiast. Ligger runt 750kr
men det krävdes lite för att få den, tex. brandsläckare i bilen speciell besiktning,garageplats och massa formulär som skulle fyllas i men det var det värt med tanke på att vi sparade 3000kr/bil
dessutom så behöver man inte krångla med av/påställning utan den är helt föräsäkrad året om
Tror att det var max körstäcka på 500mil men det brukar man ju inte köra med sin jänk så det funkar ju om man inte åker på varenda träff i hela sverige.
Tänk om jag skulle ta jänken till jobbet!
2.5 L/milen och 3 mil enkel väg.
Hela lönen hade gått åt till soppa
Nu är jag riktigt laddad för att köra Big Lake Run imorgon
Barnvakterna är bokade, lördagsgodiset inhandlat (åt både stora&små)
Hoppas på