• JLS

Jämför smärtan vid förlossningen med ett gallstensanfall?

Försöker föreställa mig hur det känns att föda barn, det är ju såklart individuellt men ni som haft gallstensanfall, hur skulle ni jämföra den smärtan med värkarna?

Går det att jämföra? Har nämligen nånstans hört att gallstensanfallet var värre än att föda barn? På ett sätt borde det kanske vara det för när jag sist hade ett rejält, för några år sedan höll jag nästan på att svimma av smärtan och då har jag hög smärttröskel.

Någon som vill dela med sig?

Vårt lilla mirakel...♥ Bf 080621 ♥
  • Svar på tråden Jämför smärtan vid förlossningen med ett gallstensanfall?
  • JLS

Tack för alla svar!

Oj men då låter det som att värkar är att föredra då   Ja alltså nånstans kan jag tänka mig att det måste vara mkt mer smärtsamt med ett gallstensanfall för det känns ju verkligen som att bli knivhuggen eller som man kan föreställa sig att det skulle kunna kännas.

Får för mig att smärtan vid gallstensanfall kanske är mkt mer stickande och intensiv och skarp? Och ja mkt är ju psykiskt med, när man föder vet man att man närmar sig sitt barn när man har gallstensanfall är man glad om man överlever den attacken

Nu har jag inte haft några på flera år *ta i trä* men det är ju fruktansvärt smärtsamt.

Vårt lilla mirakel...♥ Bf 080621 ♥
Svar på tråden Jämför smärtan vid förlossningen med ett gallstensanfall?