Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Vårmammor på neo i Lund o sen vidare ut i Sverige....

Jag är här *räcker upp handen*

Varför flyttar ni till Kristianstad??? Bor ni där?

Ses i morgon.
    Kram och godnatt

Linda m lille Elias
    född 29+5 080412

Elias är här
  • Full av förhoppning

Jag och Elias är på SVT:s hemsida i ett inslag om för tidigt födda.... bara filmade men ändå .

Vi har flyttat för 5:e gången idag på 6 veckor och ligger nu på Astrids gamla sal 6:an.

Har kommit ihop mig med en sköterska idag och varit mkt irriterad... tog min lillleman ut på promenad och det var såååå skönt att kunna lämna salen en stund  *morr*

Ska uppdatera i min blogg senare..... är fortfarande för irriterad....

Kram på er

Elias är här
  • Full av förhoppning

Jag tycker det är synd att ni ska flytta... tycker det är kul att prata med dig med andan i halsen mellan pumpningarna
    Vi ses snart
    kram
    Linda

Elias är här
  • Full av förhoppning

Har ej dator så jag skriver från mobileo. Vi mår bra. Ammar fritt nu och hade nog kunnat dra sonden om det ej vore för medicinerna. Han har dubblat sin vikt på denna tiden och väger nu 3084g. Pratar en del med Albins mamma, det ser inte så ljust ut tydligen håller verkligen alla tummar att han ska fixa detta. Lider så med henne. Kram Linda

Elias är här
  • Full av förhoppning

Madde, läs min blogg Vi ÄR Hemma Sen i Tisdags

Glädjande besked om Albin, det vekade vända igen med denna kvävebehandlingen och han är ur respiratorn igen och i C-pap med 40% syrgas så det börjar nog gå åt rätt håll, men Valborne vågar inte ropa hej såklart!

Elias har legat på 0,1-0,25 hela dagen idag Han drog sin sond i förrgår och amningen funkar kanon så vi skulle försöka låta bli att sätta ny sond, men medicinerna funkade inte att få i honom, han bara kväljs och kräks så vi åkte in för att sätta en ny sond i går kväll, men de ville inte De halverade natriumkloriden och tog bort protoviten och bad oss prova ge resten med bröstmjölk i nappflaska, och det FUNKADE!!!!

Nu är det bara syrgashelvetet kvar.... och ljumskbrocket.... och öronundersökning och sista ROPundersökningen..... haha låter mkt men känns inte så farligt ändå, förutom syrgasen.

Jessica... vet du hur det gick för Lilla Isabella???? Har varit så orolig sen det dramatiska i tisdags.

Kram på er tjejer!!!

Elias är här
  • Full av förhoppning

Hej tjejer!

Lilleman har krystat ner ljumskbråcket i pungen nu som väntat Bläää... får se om det blir akut operation eller hur de gör...

Nya bilder finns i galleriet iallafall... dock inte på nåt pungbråck

Hoppas allt är bra med er!!!

Kram kram
    Linda

Elias är här
  • Full av förhoppning

hej tjejer!

Madde var är du? Valbone frågade efter dig igår när vi var inne på sista ROP-undersökningen.

min uppdatering finns i bloggen
    kram

Elias är här
  • Full av förhoppning

Grattis till hemgången Jessica!! Så härligt att vara hemma!! Han har ingen syrgas nu eller??

Själv har vi sen den 28 juni en syrgasfri bebis och sen den 4 juli en 100% sladdlös bebis
    Jättelyckliga är vi för detta

Elias mår jättebra och är en liten gosig tjockis.... han vägde 4135g och var 53,5 i måndags för 6 dagar sedan... han växer så det knakar och i morgon skulle han vara 4 veckor

Jag helammar och det funkar kanon (uppenbarligen )
    Njuter av att ha hela familjen samlad här hemma (Thomas har semester)

Kram på er!

Elias är här
  • Full av förhoppning

Hejsan!
    Idag skulle Elias varit en månad om han fötts när han skulle.

Han mår bra och har nu ok-stämpel i rumpan på både syn och hörsel.
    Nu är det bara ljumskbråcket som ska opereras den 19 augusti som oroar mig... är så himla rädd att han ska hamna i respirator eller behöva syrgas igen.... vet inte om jag klarar det .... Det MÅSTE gå bra!!!!

Lilleman hoppade över strl 50 och gick direkt från 44 till 56 så här är lite kläder om du fortfarande är intresserad Jessica.
    Vilken strl har Gustav nu??

Hur gammal korrigerat är Astrid nu?

Var i Ystad på bröllop i Lördags... tänkte på er Madde....

Kan vi inte få till en träff sen??

Kram kram
    Linda

Elias är här
  • Full av förhoppning

Killen i brudparet är nog från Ystad från början tror jag... det är bruden jag känner hennes mamma med sambo hade stuga i Ystad också och killen jobbar på Ystad Allehanda och är sportjournalist De ska ha bebis i september.

Jag fikar gärna en dag... vi är ju två från staffanstorp Har du körkort Madde?

Jessica, Lycka till på ROP!
    Så bra att folk skänkt en massa till er, alltid uppskattat Då lägger jag ut det på tradera, som jag inte behåller av sentimentala skäl.

Elias åkte ju på en sjuhelsickes förkylning när han låg på 0,035-0,01 i syrgas och då tio till tjugodubblade han sitt syrgasbehov... vem vet när han varit syrgasfri annars?? Antagligen mycket tidigare än den 28 juni iallafall Men sedan dess är han helt syrgasfri.

Elias är här
  • Full av förhoppning

Så fin hon är!!!! Tänk att det gått så bra för våra små fågelungar..... min har blivit en riktig broiler Ska bli spännande att se vad han väger nu.... var ju 1,5 veckor sedan sist

Bebisvagga... gick bråckoperationen bra? Hur länge hade han C-pap advance??

Valters familj skrev 2008-07-23 20:22:04 följande:
    E mkt som kan sätta käppar i hjulen för våra små...huvudsaken är att de en efter en släpper syrgasen o blir mer o mer "normala" utan sina speciella behov.Jadå, körkort o sprillansny bil som e hur kul som helst att köra!!Mannen hämta ut den när jag låg inlagd i Lund så då såg jag den ett par veckor i fönstret....me like!Bor ni också i Staffanstorp Linda? E ju inga avstånd i skåne direkt...!Sprungit en runda på stan i em för första gången med 2 barn..blev lite handlat till Astrid, en superfin matta till hennes rum blev beställd också!Va o fota henne till födda.nu, nr 1 som trodde hon va en kille...hon e ingen rosa tös...hihi!Grön o brun va hon idag!Ska sukta efter en ny kamera nu...Kram på er
    Elias är här
  • Full av förhoppning

Elias hade syrgas till han var 40+5

Tänker på er M och håller verkligen tummarna nu att lille C snart är av med syrgasen han med. Hoppas att denna betapredkuren var vad som behövdes.

Kram kram

Elias är här
  • Full av förhoppning

Elias är lite besvärad av värmen men inte så farligt.... han blir lite flåsig emellanåt men det är ju kanske inte så konstigt  med BPD och denna värmen.
    Ammar ofta så han får i sig vätska.

Räknade nyss en andning på honom och fick det till 52... inte så illa i denna värmen som sagt Han ligger och sover gott i vagnen och vi har öppet både mot trädgården och mot gatan så vi får lite tvärdrag iallafall. Skönt att vi har markis över trädäcket också så man kan sitta där.

Thomas är iväg och provkör en bil nu... han ringde och det verkar som vi ska ha den En likadan som den vi har nu fast 5 år nyare och annan färg.

Vår ena katt Mulle ska flytta till karlskrona närsomhelst.... ett par där ville ha honom så vi väntar bara på transportlösning från Kattkommando syd. Känns skit Älskar mina katter, men Thomas är allergisk och det blir bara värre och värre....
    Blir MYCKET svårare att omplacera Musse. Han har lite eget beteende och vill kunna både gå in och ut och är lite lömsk när det gäller småbarn.. .han är inte lika tålig som Mulle som finner sig i allt...

Hoppas ni har det bra i värmen
    kram
    Linda och Elias

Elias är här
Svar på tråden Vårmammor på neo i Lund o sen vidare ut i Sverige....