Inlägg från: slangbella |Visa alla inlägg
  • slangbella

Varför är du rädd?

Jag är rädd för hela situationen och hur låååång den där situationen kommer att bli. Kommer jag att spricka? Kommer jag att skita på mig? Kommer lillen att överleva? Kommer jag att överleva? Jag HATAR att inte ha koll på läget och mer utelämnad till andra kan man knappast bli... Fan... Det är ju inte bra att måla fan på väggen i förväg, men det är ju inte bra att tänka "det händer inte mig" heller. Eller? Vad är värst?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ♥¸.?°´¯) ♥
  • slangbella
    Leather Cravat skrev 2008-06-04 17:59:16 följande:
    Som förstföderska var jag inte rädd. Men nu denna gången så vet jag ju hur det känns..så jag är livrädd. :S
    Lucky86 skrev 2008-07-31 14:21:31 följande:
    Ja har redan fött et barn men ja skriver ändå om ja får Ja var inte nått rädd första gången men ja e hyper rädd inför nästa gång! Ja vill verkligen inte föda igen... vet inte exakt varför ja har blivit så himmla rädd men ja tror att de beror på att ja fick sånn himla ångest när ja väl låg där.. de måste väl finnas nån att prata med om man har förlossnings rädsla va? Ska nog försöka göra de iså fall..
    Nyfiken fråga till er... Hur pass hade ni förberett er inför er första förlossning? Hade ni läst på något eller "tog ni det som det kom"?
  • slangbella
    Leather Cravat skrev 2008-07-31 23:43:37 följande:
    Jag hade förberett mig mycket innan.Anledningen till att jag är rädd att föda denna gången är för att det gjorde så groteskt ont, vågade aldrig ta EDA fast jag verkligen ville det. =(Denna gången så ska jag verkligen försöka våga ta EDA så jag slipper ha så ont som jag hade.
    Jag kommer också att göra det, ta EDA alltså (om tid finns...). Jag försöker också förbereda mig så mycket jag kan, läsa på om förlossningsförloppet och vilka olika val man kan komma att ställas inför. Men det gäller ju att ha balans i det mesta. En sväng började jag läsa på om hur det skulle kunna bli om något gick snett så att barnet fick syrebrist eller liknande, men det insåg jag ganska snart var rätt korkat! Jag tog ut nåt i förskott som inte ännu hänt och hann t.o.m. bli deppad över det. Helt sjukt vad skruvad man kan bli!
Svar på tråden Varför är du rädd?