• kantarellkisse

Ni som äter Trombyl el Albyl?

Jag är ordinerad 2x75mg/dag som underliggande behandling. Ska endast göra uppehåll vid mens eftersom det inte är jättebra att ha ökad blödningsrisk vid blödning...

• kantarellkisse

Missne> Det tror jag inte man kan få - utan man får istället Fragmininjektioner isf. Över 100mg räknas tydligen inte som säkert vid graviditet (men 150mg ges ändå, 100mg har forskats fram i tredje trimestern). Och nej, jag blöder inte mer om jag äter trombyl - jag har bara en slemhinna. Men blodet är tunnare (inte så att man kan se det) och blödningsRISKEN är större, dvs att du skulle få en blödning av själva mens-blödningen och att det blir svårare att få det att ta slut. Samtidigt bör väl kommenteras att om du brukar ta TREO vid huvudvärk i samband med mens är den dosen mycket mycket större

• kantarellkisse

Diorlover> Ja, det är dem vi pratar om - Trombyl. Det är inte säkert att det hjälper eftersom det beror på orsaken till missfallen. Men om det kan tänkas bero på alltför snabb blodlevring kan Trombyl göra det lättare att få behålla graviditeten.

Svar på tråden Ni som äter Trombyl el Albyl?