Inlägg från: Little Ms Chatterbox |Visa alla inlägg
  • Little Ms Chatterbox

Extremt för tidigt födda tvillingar

Amathea skrev 2008-05-20 13:17:14 följande:
    Mina tvillingar, Jonas o Miranda, föddes i v 24+4, spontant.Jonas vägde 655 och Mira 635.Jonas hade utvecklat NEC när han låg i min mage, och fick vid 10 dagars ålder, lägga ut en stomi på magen. Några dagar därpå gjorde han en ductus-slutning.Miranda har laserbehandlat ögonen.Idag är dom 2 år ochmår bra.Går hos dietist pga dålig viktuppgång (främst på Jonas).Dom har glasögon pga översynthet och inhalerar då å då, när förkylningarna blir för tunga.Men dom går 30timmar/vecka på dagis, och stortrivs!
    Vad är NEC?
    //Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Little Ms Chatterbox
    Svar på #27
    Tror det är i Lidköping. Jag brukar alltid lägga pengar när vi äter på McD. som tack till de okända kvinnor som donerat mjölk som både Zander och Milton fick. Jag kunde inte donera mjölk pga medicinering och inte heller bli blodgivare pga låg hb. Så på något sätt ville jag tacka och då är det med pengar till Ronald McDonalds Hus bra. Vi har bara varit på Växjö med våra barn och där får man bara ett rum med pentry på sjukhuset så jag har aldrig varit på Ronald McDonalds Hus, men jag kan tänka mig att det är bra, det jag har läst om det.
  • Little Ms Chatterbox
    Svar på #26
    Men det hände reda när han låg i magen? Vad kan man göra åt det?
  • Little Ms Chatterbox
    Svar på #33
    Ja, så kan det vara. Inte alltid man vet varför men det finns en mening.
Svar på tråden Extremt för tidigt födda tvillingar