• jesslin

Igångsättning på "beställning?"

Twinkiie skrev 2008-05-16 15:50:49 följande:
      En vadå??
    En doula är en som är med som stöd på förlossningen.

att få en igångsättning utan andra besvär kan vara svårt. men i vissa landsting kan man få av humanitära skäl. Om bm är ovillig kan du ju alltid ringa och förklara din svåra rädsla för specmvc och se vad de säger. Hon på barnmorskorna senast fick igångsättning p g a förlossningrädsla men det var ju andra barnet.

Jag fick igångsättning på BFdagen med Sofia p g a humanitära skäl men för att jag hade svår foglossning och ryggvärk. det har jag nu med men har en bm som tar mig på allvar så jag ska träffa mvcläkaren 2/6, hon som beslutar om remiss till specmvc. men bm trodde inte det skulle vara någar problem eftersom de inte nekade innan så.
    Jag är inte rädd för att föda utan ser det som en befrielse.
    Lilltjejen Sofia fröken busan nummer ett, mintjejen v 35
  • jesslin
    Twinkiie skrev 2008-05-16 16:04:37 följande:
     Men jag har också foglossning som fan och e sjukskriven pga av en skada i ryggen som gör att den krampar och låser sig (flög av min häst illa i höstas, och var med i en bilkrash 14/2 som gjorde att skadan drogs upp) men hon har inte sagt nåt om det.. kan ha så ont så jag kräks ibland o det vet hon det med. Men de enda hon hade o säga var att jag kunde börja ta ut mamma pengar om jag hade velat.. sen vecka 32.. men de sa hon inte innan (började jobba igen i v31 efter olyckan) och var jätte lessen då min rygg och kropp inte klarade av jobbet men jag kunde inte va utan pengarna.. DÅ sa hon inget.. nu var de de enda hon sa.. o nu spelar de ju ingen ´roll
    men då tycker jag du tar kotakt direkt med specmvc och förklarar hur din bm är och hur du har det. Låter verkligen sjukt att hon säger så.
  • jesslin
    corrob skrev 2008-05-16 16:08:05 följande:
    jag tror det är ganska svårt att få igångsättning med första barnet. kanske lättare om man gått över tiden att kräva igångsättning men har hört att de inte vill sätta igång en förlossning om det inte är pga överburenhet el liknande.
    Jag fick som sagt med första.
  • jesslin

Glömde ju, kravet var att jag var mogen där vid bf, tack och lov hade jag öppnat mig 2 cm och tappen var 2 cm.

Svar på tråden Igångsättning på "beställning?"