• Cecese

Igångsättning på "beställning?"

Det är nog svårt att få garanterat en igångsättning. Det du kanske kan få är tid för en bedömning och om du är mogen kan du kanske få en igångsättning. Om du inte är mogen tvivlar jag på att dom ens försöker sätta igång dej för då är risken väldigt stor att det blir en förlossning som kan ta flera dygn och det är inte helt ovanligt att det slutar i akutsnitt om man inte är tillräckligt mogen. Det är också svårare att sätta igång en förstföderska än en som redan fött barn och genomgått ett förlossningsarbete. Det absolut bästa för både dej och bebisen är att det startar på egen hand. På något sätt måste det ju gå att lösa så att du kan få tag på pappan iaf.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Cecese
    Twinkiie skrev 2008-05-16 15:02:59 följande:
     OKej. Sånt här jag ville höra från BM, både ros o ris liksom.. disskutera saken... Jo men att få tag på honom e ju bara en del av paniken.. mest e väl mitt kontrollbehov o att ja så lätt får panik.. svårt o förklara känslan...
    Men kan du inte själv ta kontakt med förlossningen och fråga vart du ska vända dej? Dom borde ju veta vem du ska prata med. En tid för bedömning tycker jag nog att du ska kunna få och sen kan dom utgå från vad den undersökningen visar. Har du ingen vän som du kan ringa ifall du inte får tag på pappan eller din mamma som iaf kan vara med tills du får tag i dom?
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
Svar på tråden Igångsättning på "beställning?"