• Linda Al

Igångsättning på "beställning?"

Det är ju inte din bm som bestämmer om du ska sättas igång, utan de på fl. Be din bm om tid till spec.mödravården (tror jag det heter). Där kan dom göra bedömningen om att sätta igång dig tidigare. Har hört om flera som lyckats "tjata" till sig detta. Alltså, mår man dåligt över detta kan det ju vara en stor trygghet att få sättas igång på bestämd tid. Då kanske även fl blir bättre.
    Du kan ju iaf prata med dom, kanske kan du bli tryggare i att komma igång själv också. (?)

• Linda Al
    Twinkiie skrev 2008-05-16 14:36:42 följande:
     Men då kunde hon väl ha sagt det... finns spec.mvc på vanliga mvc tror du??  Jaa skulle bli jätte lycklig om jag fick ett bestämt datum..  Kan inte riktigt äsätta fingret på exakt varför men då kan jag ju förbereda mig och åka in när jag inte har panik och ont, ha med mig allt och pojkvännen och prata med dom o sånt.. för när jag har ont låser jag mej helt o pratar inte o får panik.. o som de är nu går jag runt me en "klump" i magen om att de närmar sig även om ja längtar...
    Jag kan absolut förstå att du känner så, även om jag själv tycker att det är värt enormt mkt för en att komma igång själv. Jag fick inte det med min första, och det kändes som jag hade blivit berövad min förlossning. Eller att jag bara fått halva. Jag hade inte en aning om hur det kändes att komma igång. Men jag VILLE ha det där "Shit, NUUUUU händer det. Ojojoj, skynda, skynda". Du vet, det man ser på tv lite och det andra pratade om. UPPLEVELSEN.
    Men så behöver man så klart inte känna, det gjorde jag nog iof inte förrän efteråt. Men alla är ju olika, och det viktigaste är att du känner att det blir bra för dig, och att du känner dig trygg i situationen.
    Spec.mödravården finns bara på sjukhusen (som jag fattat det, är inte superduperinsatt). Så säg bara till din bm att hon ska ge dig en tid där. Vet inte när man tidigast kan få tid, såg att du bara var i v.36 (?) än så länge. Men strunta i vad din bm tycker, dom kan ha så mkt Åsikter ibland (som egentligen inte är deras sak att bestämma).
Svar på tråden Igångsättning på "beställning?"