• Milliemolly

varför vill man igen???

åh jag är så sugen på att skaffa en bebis till TROTS hemsk förlossning osv.......

kollade precis på barnmorskorna och är så sugen.......

Är det månne någon urdrift som driver mig

Rädslan är att spricka och få men........smärtan osv kan jag ta bara jag och barnet får vara normala efteråt!

Under programmet barnmosrskorna har man settt en pärm märkt spfinkter skymta.....och det skrämmer mig mycket!

Men ÄNDÅ längtar jag efter nästa gång. KONSTIGT!

• Svar på tråden varför vill man igen???
  • Bill och Bull

Vad innebär pärmen spfinkter som du skrev har skymtats i tv-programmet? Har sett alla avsnitt utom ett men totalt missat denna pärm men som sagt så vet jag ändå inte vad den står för.

• Castle

Undrar också vad det är för pärm märkt spfinkter du menar.

Känner också en längtan efter nästa förlossning, tror att jag nästa gång kommer vara mer klar i huvudet om vad som är på gång, jag fattade inte första gången riktigt att det värkligen skulle komma ett barn till oss. Så därför tror jag att jag kommer njuta mer av det nästa gång.

• Teskedsmamman

spfinkter är när man springer från slidan till analen.

Iaf, att spricka så mycket är extremt liten risk! Och mindre eftersom du redan har fött ett barn...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • anka1079

jag ville igen...för just den där känslan då man får sitt barn i sina armar är helt sanslös...jag är snittad 2 ggr akut och har heller inte haft drömförlossningar....

• Valkyriah

Usch,jag vill aldrig föda vaginalt igen så kan inte svara

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Doris6

Jag vill INTE föda vaginalt igen, även om känslan när dottern kom upp på bröstet slår allt.

Är gravid igen och håller på att tjata till mig ett snitt.

• Skärtuss

Det måste vara något biologiskt. För mig gick det två dagar efter att sonen var född tills jag började längta efter att göra om det. Är nu gravid igen och ser fram emot förlossningen. Bävar dock lite för veckorna precis efteråt. De var värre än själva förlossningen.

• MegaMaxIna

Håller med Skärtuss. Ville direkt efter förlossning - igen! Men skyller det på att jag var hög av det härliga rus man är i de första dagarna.. tills gråten kommer.. men första veckan hemma var inte en dans på rosor..

• helenajoanna

...Kanske för att man fokuserar på rätt saker!

Varför tänka på alla hemskheter som KAN hända? Kanske för att man vet? Men tyvärr är ju människan rätt duktig på sånt... Man kanske skulle försöka vara duktigare på att se det fantastiska!

Nämligen din lilla ängel som kommer upp på bröstet & då är ju nästan allt redan glömt.

Jag tycker det är rätt häftigt att man så fort glömmer. Jag ser bara min förlossning som rosa små moln (även om så inte riktigt var fallet hehe)

• mona83

jag vill oxå gärna ha en bebis igen, blir då 3 dje gången för mig.
    Att gå igenom en vaginal förlossning, ha ont och vara hög på lustgasen är det bästa jag gått igenom under hela mitt liv.

• mirriz

ja gud jag skulle kunna göra om de..va så mysigt eftrå åt å mysa med sin lilla=)

• AlwaysOnMyMind

Jag födde fram en liten dotter för 9 månader sen och fram tills nyligen var jag livrädd för att bli gravid igen, ville inte föda. Nu har vi börjat syskonverkstan och visst, ibland blir man rädd igen.
    Jag har varit rädd för smärtan, att behöva klippas, behöva eda. Och ändå tog jag eda och det gjorde inte ont att sättas och hade inga problem med det. Förlorade en hel del blod och fick blodtransfusion och det var obehagligt, upplevde BB-tiden som hemsk och visst man är rädd att historien ska upprepas.

Men ögonblicket när den lilla kommer ut och upp på bröstet är obeskrivligt.

• Eisa

Jag hade en kanonförlossning men är inte sugen på att gå igenom allt igen. Det är ju inte underbart att föda barn bara för att det gick bra, liksom.

Men det är möjligt att man kommer längta efter en till unge i framtiden och då är man väl beredd att gå igenom det igen för man tycker väl att belöningen är tillräckligt stor. A kiddo.

• Eisa
    AlwaysOnMyMind skrev 2008-07-13 13:42:54 följande:
    Jag födde fram en liten dotter för 9 månader sen och fram tills nyligen var jag livrädd för att bli gravid igen, ville inte föda. Nu har vi börjat syskonverkstan och visst, ibland blir man rädd igen. Jag har varit rädd för smärtan, att behöva klippas, behöva eda. Och ändå tog jag eda och det gjorde inte ont att sättas och hade inga problem med det. Förlorade en hel del blod och fick blodtransfusion och det var obehagligt, upplevde BB-tiden som hemsk och visst man är rädd att historien ska upprepas. Men ögonblicket när den lilla kommer ut och upp på bröstet är obeskrivligt.
    Håller med om att BB-tiden var hemsk. Allt var bara kladdigt, ont och svimfärdigt.
Svar på tråden varför vill man igen???