• Eisa

varför vill man igen???

Jag hade en kanonförlossning men är inte sugen på att gå igenom allt igen. Det är ju inte underbart att föda barn bara för att det gick bra, liksom.

Men det är möjligt att man kommer längta efter en till unge i framtiden och då är man väl beredd att gå igenom det igen för man tycker väl att belöningen är tillräckligt stor. A kiddo.

• Eisa
    AlwaysOnMyMind skrev 2008-07-13 13:42:54 följande:
    Jag födde fram en liten dotter för 9 månader sen och fram tills nyligen var jag livrädd för att bli gravid igen, ville inte föda. Nu har vi börjat syskonverkstan och visst, ibland blir man rädd igen. Jag har varit rädd för smärtan, att behöva klippas, behöva eda. Och ändå tog jag eda och det gjorde inte ont att sättas och hade inga problem med det. Förlorade en hel del blod och fick blodtransfusion och det var obehagligt, upplevde BB-tiden som hemsk och visst man är rädd att historien ska upprepas. Men ögonblicket när den lilla kommer ut och upp på bröstet är obeskrivligt.
    Håller med om att BB-tiden var hemsk. Allt var bara kladdigt, ont och svimfärdigt.
Svar på tråden varför vill man igen???