Inlägg från: Skrutt74 |Visa alla inlägg
  • Skrutt74

gravid + jobba natt

Jag jobbar som Ssk och kör treskiftes-jobb. Jag undrar när man borde sluta med att jobba nätter? Jag vet ju att man som gravid inte ska jobba natt, men nu ibörjan... Kan det leda till missfall?? Finns det ngn annan som jobbar/jobbat treskiftesjobb här? När har ni berättat på jobbet att ni är gravida, med tanke på nattjobbet?

• Svar på tråden gravid + jobba natt
  • Skrutt74

Jag tror inte att det kommer att vara något problem på mitt jobb med att jag senare inte jobbar natt. Andra före mig som varit gravida har inte behövt jobba natt.

Jag undrar bara om jag kanske borde säga till så småningom att jag är gravid, (är i v7). Vill ju inte att det ska bli missfall och att man då ska gå och fundera över att det var pga att nattarbetet. Nästa vecka ska jag jobba två nätter så vi får väl se hur jag mår då efteråt. Har två nattskift/3v så det är ju inte så mycket.

Detta är min tredje graviditet, men den första med treskiftesarbete. I min förra graviditet blev jag sjukskriven redan i v20 pga sammandragningar. Så man undrar lite hur det kommer att gå denna gången, med tyngre arbetet både psykiskt och fysiskt.

Svar på tråden gravid + jobba natt