• Caribe

VIHPS VII

Godmorgon tjejer och xena trevligt att se dig såhär på morgonkvisten det är vi inte bortskämda med låter skönt att vara ledig idag!

Fisken ja jag är så rädd rädd rädd skulle inte ens testa imorgon om jag inte var tvungen pga att jag skall till Sophia på eftermiddagen....phu... är så glad att det ordnade sig på kontrollen Fisken hade det på känn att det skulle gå bra men vilket hemskt skrämselskott...

Kram Kram

• Caribe

Malu jag tjuvläste ju i visp och har redan blivit blöt i ögonen och har börjat inse att på fredag blir du mamma till ett barn på jorden det är sååå spännande och jag håller hårda tummar att det inte blir en allt för jobbig förlossning pga igångsättningen men "lets face it" man är beredd att föda ut ett piano bara det blir bebis i slutändan

Maskros jag tycker du skall låta orsingen slicka sina sår, det blir bara värre om du ringer honom med sympati tror jag! 

• Caribe

Copy - great minds think alike vi skrev nästan likadana råd till maskros

Nu tar jag en kopp kaffe *trotsigt* har längtat så....

• Caribe

Åh vad gott det var med kaffe

När skall du börja på nya jobbet då Copy? Får du ngn semester i sommar?

• Caribe

Me would like a lot too låter fullkomligt dreamy! Hur går det med ryggen? Du säger att sjukskrivningen går ut på söndag, börjar du bli återställd alltså?

• Caribe

Maskros nu har jag läst bloggen "spännande" och det känns verkligen rätt att du släppte orsingen, så där kan du ju inte ha det, tycker du haft en ängels tålamod redan! Tycker oxå att bankmannan låter bättre och bättre

Själv har jag gått hem från jobbet... har haft samtal med min chef angående omorganisationen... min tjänst skall tas bort helt, jag har ju haft en ganska avancerad assistent tjänst med en hög lön över 30 tusen och nu fick jag valet att antingen få en halv miljon i avgångsvederlag eller att byta ner mig till en helt annan tjänst att ingå i en typ av sekreterar pool men bara basic uppgifter.... så himla jobbigt alltså den normala carina hade ju tagit avgångsvederlaget och fixat ett nytt jobb fort som 17 och tjänat en hacka men den jag är nu behöver trygghet, kända och förstående ansikten, att kunna vara borta för ivf titt som tätt och få göra bruttolöneavdrag.... vet inte om jag pallar att söka nytt jobb, börja på nytt jobb som man känner sig nuförtiden? Suck måste bestämma mig till fredag.... kul med detta och testdag imorgon....

• Caribe

Hej tjejer

Som väntat testade jag minus man blir ju alltid knäckt oavsett hur mkt hopp man haft men nu får jag bita ihop och hoppas på att Sophia går med på att jag får göra ett 6.e försök efter sommaren.....

Sen har jag legat vaken hela natten nästan och funderat på mitt jobb och jag känner att jag inte har ngt val annat än att stanna... man får inte en så bra lön och så många förmåner som jag har så lätt och jag behöver känna mig lugn för ekonomin framåt om vi tvingas till andra beslut såsom äggdonation eller adoption, så jag kommer få bita i det sura äpplet att inte ha ett stimulerande jobb men ändå ha tryggheten....

Kram Kram

• Caribe

Tack Lilja ja snacka det är allt på en gång!

Skulle så gärna vilja ta pengarna och dra, man vill ju helst inte vara kvar på ett ställe där dom inte satsar på en.. men å andra sidan så är jag väldigt omtyckt i organisationen det är bara att jag har en väldigt knäpp chef som inte kämpar för mig, men saker och ting kan ju förändras framåt + att jag kanske slipper honom som chef! Men med tanke på att vi har lån på vårt hus och kanske behöver låna mer pengar om det blir vidare med adoption eller ÄD så känns det viktigt med en bra fast lön, tror utredarna tittar på fast anställning och hur många år man varit anställd oxå när det gäller adoption...

Sen har jag förmåner som inte går av för hackor, har 6 veckors semester, har betald tandläkare upp till 5000 om året, har betalda recept, har betalda läkarkvitton, har betald friskvård 1000 om året, bruttolöneavdrag ivf, bonus varje år, har betald träning, har betalt sl kort har betald mobil även privat, har eget gym i huset med privat träningsinstruktör och olika träningspass och det är värt guld för mig... ja  det är inte så lätt att ge upp allt det där... sen har jag bara 2 pendeltågstationer från mitt hus till jobbet samt kan samåka med maken varje dag....

• Caribe

Nej det är verkligen en liten % som inte lyckas trots så många försök.... så himla hemskt när man tänker på att vi tillhör den lilla %-en. Att de andra kämparna här på tråden har 1 åriga barn och fortsätter med barn nr 2..... ursch när man tänker så så blir det mörka mörka hopplösa tankar! Måste oxå jobba på att tränga undan allt nu! Hoppas det går bra hos sophia för utan hopp är det svårt.... ska träffa dom i eftermiddag, jag betalar 30 tusen varje gång men gör bruttolöneavdrag så det blir som 20 tusen.

• Caribe

Tittar in här oxå och önskar dig varmt lycka till imorgon Malu, tårarna kom när du skrev så fint... oj vad jag längtar att få höra hur det gått och få höra om ditt underverk Kyss

Själv plågas jag av alla helvetets demoner såsom man bara kan göra när man är 41 år och man i princip inte har några optioner kvar... för gamla för adoption isåfall blir det ett äldre barn, det är inte min dröm.. göra ÄD är inte min dröm men det skulle jag gärna göra men det är jag oxå för gammal för enligt Sverige.... man borde kanske resignera och slänga sig på den sophögen som alla vill att man skall ligga på...

Kram till Infan! Kyss

kram kram tjejer

• Caribe

Malu tänker på dig Kyss

Trevlig helg tjejer

• Caribe

Åh vad fantastiskt att få rapport att allt gått bra för Malu grattis mamma Malu och pappa A är så glad så glad för er skull, blir oxå alldeles tårögd av lycka och även jag trodde det skulle bli en kille ser fram emot att få höra mer om hur allt gick till det måste ha gått snabbt kram vännen och tack till zynk Kyss

• Caribe

Grattis igen här oxå Malu och välkommen till världen Stella kram kram

• Caribe

Maskros - sådär det är jobbigt på alla fronter just nu pga osäkerhet med jobbet och senaste misslyckandet.... mkt ångest

• Caribe

Hejsan tjejer

Hoppas ni får en riktigt härlig midsommar

Maskros det är så underbart att höra att kärleken spirar det är du så värd! Och på tal om kärlek så antar jag att Cah är lika lycklig fortfarande

Malu hälsa din man att jag är ledsen för han skull, förstår verkligen hur det känns det är inte roligt! Hoppas Stella för in solsken i hans liv så att det känns lite lättare!

Jag har bokat tid hos Fertilitetscentrum skall dit nästa fredag, känns skönt att byta klinik. Dom har moderna metoder och även långtidsodling så det känns spännande!

Sen skall jag börja gå på akupunktur under sommaren för att stressa av och ladda!

Kram Kram vänner! Kyss

• Caribe

Ja sessan kör så det ryker, det är allt man kan begära och förhoppningsvis är det därför det såsmåningom kommer bli din tur

Beträffande akupunktur så vet jag inte om det påverkar fertiliteten? men det kan ju göra det? "därom tvistar de lärda"! Men jag tror att det är bra för lite allt möjligt såsom t.ex stress och det måste ha lagrats en del saker i kroppen under dessa svåra år som kan vara bra att rensa ut!

Grattis Fisken vad underbart det måste kännas Kyss

• Caribe

Hejsan tjejer

Har inte mått så bra så därför har jag inte haft kraft att komma in till er! Mina TSH värden (sköldkörteln) störtdök och jag fick panikångest och hyperventilering och ja jag bröt ihop helt enkelt, min chef gör det inte lätt för mig kan man lugnt säga... vände mig till vårdcentralen i Älvsjö och fick träffa en underbar kvinnlig läkare samt en kurator och äntligen fick jag det stöd jag så behövde, dom sjukskrev mig på stört så just nu är jag hemma och vilar!

Men idag har jag varit på Fertilitetscentrum och träffat doktorn där och vi har bestämt att lämna sophia och istället köra på FC, börjar spraya ca 1/8 och förhoppningarna ligger i långtidsodling....

Lilja blir blöt i ögonen när jag läser om din lyckade operation, grattis vännen och nu hoppas jag att denna total renovering av "maggen" leder till en fin gravitet så snart du är återhämtad!

Lika rörd blir jag av att läsa att Xena har fått skicka iväg sina papper grattis grattis grattis, nu är det bara att vänta på bebis som snart kommer

Håller tummarna för att din och Rolles relation utvecklar sig och blir stark under sommaren och tackar för ditt gulliga mejl i inbox du är en pärla det hoppas jag du vet!

Malu - Hoppas Stella snart tillfrisknar från gulsoten, jag hade oxå gulsot när jag var liten och svart hår så jag såg faktiskt ut som en liten kinesiskt flicka

Kramar till er alla, tänker på er jämt även om jag inte är inne lika ofta, tänkte vila lite från allt en period!

Kram kram kram kram!

• Caribe

Hejsan tjejer

Tittar förbi och önskar alla en härlig sommar och hoppas ni får sol och vila och laddar batterierna ordentligt!

Maskros BAMSEKRAM till dig, förstår mkt väl hur du känner dig och du hanterar din situation otroligt starkt och jag håller med Maxie att förr eller senare bör du ändå berätta detta för R då det är en viktig del av dig och hur du mår! Inte så konstigt att det kan vara lite tufft att sätta sig in i vad du går igenom för R men jag är säker på att det kommer föra er samman bättre om han förstår dig!

Tickan tackar för ditt pepp tidigare det värmer och nu hejjar jag på dig under din sprayning gör dig sällskap med spray i slutet av Juli, även jag skall köra synarela om det inte ger mindre biverkningar så är det ju iallafall skönare att spraya 2 ggr om dagen jämfört med 3 ggr med Suprecur!

Jag är sjukskriven fram till semestern, mina sköldkörtelvärden har droppat drastiskt pga att jag mått så dåligt så nu jobbar jag på att få dom i ordning i tid för nästa behandling!

Massor med kramar till er tjejer tänker på er för jämnan det hoppas jag ni vet!

KRAM!!!!!!!!

• Caribe

Hej tickan, jag vem vet vilket hormonmonster du blivit i slutet av juli hi hi nåja jag är vann vid hormon monster behöver ju bara titta i spegeln hoppas endon ger med sig ordentligt!

Ingen magiskt mix denna gången har insett att menopur inte var för mig och att långa metoden fungerade bättre på mig! Så nu blir det sprayning synarela 2 veckor och därefter 225 ie puregon, hoppas på att få ut åtminstone 6 befruktade ägg för isåfall får vi göra långtidsodling (5 dgr) och det vore enormt spännande

Lyllo dig som såg Springsteen, är inte ngt jätte fan även om det finns flera magiska låtar som han gjort, med hade gärna velat se den konserten efter att ha hört recensionerna förstår att det blev lite öl då hi hi hi

Är sjukskriven till 25 juli därefter semster

Hejja sprayandet nu KRAM KRAM!

• Caribe

Hej tjejer

Jag har saknat er men har tagit en välbehövlig paus från allt med familjeliv

Hae missat allt och inte läst ikapp men ser att jag bör gratulera Cah GRATTIS!!!!!!!!!!

Själv sprayar jag  till fredag då jag börjar med sprutor denna gången hos Fertilitetscentrum

Hoppas allt är bra med alla KRAM

Extre kram till Stella och Malu

Svar på tråden VIHPS VII