• Ma Lu

VIHPS VII

Hej sötingar Jag tappade bort er lite där när tråden tog slut. Sen har det varit en rätt körig vecka samt att jag varit väldigt off pga att jag inte kunnat sova.

Jisses Maskros! Snö?! Hopaps du inte ställt in skyffeln längst in i förrådet Men allvarligt...vad ÄR dett för väder? Här bara regnar det men det är ju ingen sommarvärme precis... (Vilket jag iofs tycker är väldigt skönt att slippa )

Kan meddela till gulle-Caribe och alla andra som kansek undrat att jag överlevde begravningen över förväntan Jag har inte pratat med pucko-svärisarna men jag hälsade på svärmor och beklagade (man är väl ändå liiite väluppfostrad ) och sen var det så pass mycket folk att jag slapp frottera mig

Nu dags för en första frukost! En kisse kom precis in och klagar över vätan och andra kissen lyckades jag precis få ut - hon är rätt morgontrött idag verkar det som

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hej Caribe! Var precis på väg in här för att höra hur det känns i magen efter några sprutor! Om det är ritkgit snurrigt så brukar det ju spänna rejält redan efter ett par dagar (som jag då jag fick 50 blåsor förra våren ) Hoppas det ser bra ut allting imorn

Men nej, inget datum än, men det blir tidigast 17/6 "enligt policy". Jag tänker försöka tjata till mig en koll redan tidigare så man kan förbereda sig på att sätta igång då... Hoppas innerligt att du har ett plus i handen då!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Tack söta du Det känns som en evighet och jag är så himla rädd för att snubbla på målsnöret men jag vill tro att det ska få vara vår tur nu! Först ska vi ta oss igenom en tid av starka minnen nu med bröllopsdag på fredag, makens årligen återkommande seglingstävling som blev mina sista dagar på tumis med Elma och därefter "Elmas dagar" över helgen med nationaldagen Har sparat en massa fix för att få sysselsättning...

"Lagom är bäst" 225 var ju mirakeldosen för mig Men jag körde ju bara Menopur... Hoppas så att du slipper coasta!!!

• Ma Lu

Men ojojojdå Maskros! Här går det undan Övernattning till en vardag minsann *måste kolla bloggen* Och visst är det på gott och ont med färskt förhållande...

• Ma Lu

Japp, jag coastade, men inte lika länge som första ggn!

JAg bjuder också på med mycket mjölk Infan, var eeeee duuu?! Du brukar gilla mitt kaffe Eller ligger du och deppar över hockeyn (Hoppas iaf det inte är värre depp än så... Det är ju ändå "bara" sport! )

• Ma Lu

Caribe: det låter nästan lite farligt med "bromsspruta" Men härligt att det såg så bra ut! Nu håller vi tummarna för att bp också är finfint!!! (=moderat så att ingen coasting hotar!)

Fl ville inte låta mig skriva så mycket som jag ville igår (och idag kommer jag kanppt in alls!) men jag är glad avv Maskros mår bättre idag Det ÄR svårt! Och det är faktiskt inte alls länge sedan ditt samboförhållande + förlovning tog slut så det är klart att du är lite bränd inte bara av snickaren! KRAM!

Vinkvink till Lilja och alla andra

• Ma Lu

FL är helpaj!!! Jag kan nog bara göra smajlisar med tangenterna...

Jag associerade "bromsspruta" med bromsmediciner för aids o.d. Därav "farligheten" Du får hålla andan när du trycker in sprutan så kanske det hjälper att hålla E2 på mattan

• Ma Lu

Hurra Caribe!!!

Maskros: det där lät ju smarrigt och bra Mycket citrus lät det som men det blir säkert en spännande lite besk smak av maskrosorna! Vet att man kan ha späda maskrosblad som sallad också. Kanske lite som ruccola? Liknar ju iaf till utseeendet

• Ma Lu

Tittar in med kramar till Maskros! Läste bloggen och ja...vet inte vad man ska säga men jag blir så sur och trött för din skull

Jag är itne så aktiv för snordimmorna slukar mig Inatt var värst hittills. Ni vet när man lägger sig ner och plötsligt inte kan andas alls samtidigt som ögonen rinner, halsen kliar och det sticker i bihålorna Redan halv tolv gick jag ner och intog soffan och där "sov" jag med katten (som iaf drog rätt snabbt pga mitt trumpetande) till fyra nånting. Sen kunde jag andas igen och gick upp och har sovit gott men kort.

Grattis tjejer till lönehöjen Jag fick också en slant häromveckan. Alltid kul även om det i mitt fall bara var vad man kunde vänta sig och inget jag kan ge mig själv några creds för

• Ma Lu

Så bra att det faktiskt fanns en liten förklaring Maskros NU får du fundera rejält på hur du ska lägga orden under ditt "allvarliga samtal" så att han förstår att du "bara" är lite bränd och inte helspattig

Caribe: tack för boktipsen! De finns härhemma ohc maken har läst men jag pallar dels inte "spännande böcker", dels klarar jag inte av att koncentrera mig på att läsa alls numera...

Det är verkligen snorattack här. A snorar fortfarande och han blev ändå sjuk en hel vecka före mig!

Man blir så luddig i skallen och så är jag dessutom helt sjukt hispig över att mitt hb har stigit från 126 till 138 på bara två veckor Det är inte "farligt" högt än men jag blev skrajsen iaf eftersom högt hb (forskning visar på att 146 är gränsvärdet) ökar risken för fosterdöd iom att blodet klumpar sig och bildar blodproppar. Stigande hb kan också tyda på början till havandeskapsförgiftning. Nu låg jag ju inte i närheten av 146 ens på inskrivningen, och det är i första hand inskrivningsvärdet man pratar om i forskningen, men jag blir ju sååå rädd för precis ALLT Jag hoppas lite att stegringen ska bero på att jag nog inte druckit så bra då jag haft jätteont i halsen osv. Har iaf skippat järntabletterna och dricker som en ko!

Se där, ifall någon har saknat mitt nojande så är jag alltså här igen med besked

Förresten...så att ni slipper bli jätteöverraskade: det har kommit ett spontanplus i Visp! "Någon" som strax fyller ett år ska få ett litet syskon som är "hemmagjort" (avslöjar inte allt utan ni får själva läsa i Visp om ni vill )

Svar på tråden VIHPS VII