Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Vill ha kompisar med BPD barn- för ömsesidigt stöd, tröst och pepping!!!

hjälper till att puffa upp tråden lite ....

Elias är här
  • Full av förhoppning

Elias hade högfrekvensrespirator i fyra dygn, sen c-pap i två dygn. Sen var han nere på 0,05 och ibland 0,035 på grimma. Men sen blev han förkyld och var till slut uppe på en liter när han smälte maten. Nu ligger han på mellan 0,2 och 0,5. Vi får snart komma hem. Han är nu 37+5 och vi får gå hem med syrgas. Han inhalerar pulmicort men har ej fått betapred och det var inget de ens funderat på till honom sade läkaren på vårt senaste samtal. Han har lindrig BPD.

Elias är här
  • Full av förhoppning

Tack detsamma

en timme fick vi utan syrgas idag hittills.... hihi
    Åååh är den äntligen på väg bort???

Kram till er alla!!!
    Glad midsommar!!

Elias är här
  • Full av förhoppning

Broncopulmonell dysplasi =BPD

om man haft syrgas mer än 28 dagar och är över 36 veckor

Therese33 skrev 2008-07-08 09:36:49 följande:
    Hej, får jag bara fråga vad BPD är för något, är det något som alla prematurer får om dom har haft CPAP/respirator under sjukhustiden?
    Elias är här
  • Full av förhoppning

Han kan behöva sjukhusvistelse igen och inhalationer om han blir sjuk. Det är vad jag förstår lättare att det går på lungorna när de blir sjuka.

ISSEN skrev 2008-08-06 01:20:51 följande:
    Hej! Måste bara få fråga er som är insatta i BPD! Min son är född i v 26+2 och har lindrig BPD, OM han nu skulle bli förkyld, skulle han då behöva andningshjälp och sjukhusvistelse igen eller är han som en normal bebis nu? Han är fullgången för en vecka sen! Jag är helt nollställd i vad BPD är fast jag har frågat och frågat alla läkare så fattar jag inte mkt av vad det igentligen är och hur länge de har det mm.
    Elias är här
Svar på tråden Vill ha kompisar med BPD barn- för ömsesidigt stöd, tröst och pepping!!!