• julibebis08

Är det sant...

Är det sant att alla kvinnor får en spruta i slidan när dom ska föda?

• Svar på tråden Är det sant...
  • Teskedsmamman
    julibebis08 skrev 2008-05-10 15:46:01 följande:
    Tack...*pustar ut* Min mamam skrämde mig och sa att man var tvungen att få en spruta där... Blev livrädd efteråt
    Då ska du fråga din mamma varför man skulle få det?!

Klipper gör de sällan eftersom det läker bättre om man spricker själv, det är om det är akut behov av klippning eller man är på väg att spricka fel som de oftast klipper. Många gånger klipper de utan bedövning och just för att man har hela kroppen full av kroppens egna smätstillande hormoner så känner man inget.

När man syr kan man ibland få sprutbaserad besövning, men det finns även spraybedövning och så "kompisen" lustgas
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Kya
    julibebis08 skrev 2008-05-10 15:50:19 följande:
    Tack för era svar...har inte fundrat så mycket på förlossningen innan hon sa det..är ju bara två månader kvar och jag börjar bli liiiite rädd =)
    Ja, men det är väl lite försent att börja ångra sig nu också? du ska nog se att förlossningen kommer gå galant, lyssna inte på människor runtom dig som försöker skrämma upp dig med en massa smådetaljer som du inte ens kommer märka när du är mitt uppe i allt
  • julibebis08

Teskedsmamman...ja du har rätt. Borde fråga henne.

Jaja får hålla tummarna på att förlossningen går bra då, slipper iallafall oroa mig för den sprutan =)

• Carinamamma84

Dom klippte mig men ingen spruta fick jag av det fick en låg spruta när jag fick ryggbedövning o den var lång :)
    Men inte gjorde det ont hehe :)
    + dom spräkte min fostervatten vast det hade jag fått innen jag fick åka in men att det var inte mkt jag fick ut då.

Nu är det knapt 3mån kvar till min pojk kommer :)

• Teskedsmamman
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 15:52:09 följande:
    Ja, men det är väl lite försent att börja ångra sig nu också? du ska nog se att förlossningen kommer gå galant, lyssna inte på människor runtom dig som försöker skrämma upp dig med en massa smådetaljer som du inte ens kommer märka när du är mitt uppe i allt
    Kan bara hålla med....

Innan jag födde vaginalt första gången tyckte jag det verkade läskigt med at tbajsa på sig (pinsamt), skalpelektråd, ryggbedövning, tång, bäckenbottensbedövning... ja det mesta verkade läskigt.... men mitt uppe i alltihop så var det bara en häftig upplevelse och man var så otroligt fokuserad att jag struntade fullständigt i att jag bajsade på mig t ex....
  • julibebis08

Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 15:52:09 följande:

Du har helt rätt..Man ska inte lyssna på sånt. Man blir inte lugnare av det direkt! Man får tänka att man kommer få världens finaste belöning för all smärta. Det fixar sig.
  • Kya
    Teskedsmamman skrev 2008-05-10 15:55:16 följande:
    Kan bara hålla med....Innan jag födde vaginalt första gången tyckte jag det verkade läskigt med at tbajsa på sig (pinsamt), skalpelektråd, ryggbedövning, tång, bäckenbottensbedövning... ja det mesta verkade läskigt.... men mitt uppe i alltihop så var det bara en häftig upplevelse och man var så otroligt fokuserad att jag struntade fullständigt i att jag bajsade på mig t ex....
    Precis och vore en förlossning så hemsk så tror jag att världen skulle krylla av mammor som bara skaffar ett barn. dumheter är inte att bli gravid, dumheter är att bli gravid igen om man redan vet hur läskigt det var första gången
  • Teskedsmamman
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 15:57:18 följande:
    Precis och vore en förlossning så hemsk så tror jag att världen skulle krylla av mammor som bara skaffar ett barn. dumheter är inte att bli gravid, dumheter är att bli gravid igen om man redan vet hur läskigt det var första gången
    Eller en tredje gång
  • julibebis08

Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 15:57:18 följande:

Haha ja det är sant =)
  • Mumma 80

Jag fick bäckenbottenbedövning och då ger de två sprutor någonstans vid livmodermunnen har jag för mig. Anledningen till att jag fick denna bedövning var att de blev tvungen att ta min son med sugklocka, av samma anledning blev jag klippt. Men det känndes inte speciellt mycket att få sprutorna... det är så mycket annat runt omkring + att man har ont redan innan!

Svar på tråden Är det sant...