Inlägg från: Zilvermike |Visa alla inlägg
  • Zilvermike

Kamp för pappor

Det finns en förening som tar upp om bla. dessa frågor.

www.pappaliv.se

där kan du få massor av råd tips och hjälp med just sådana frågor.

Den är till för umgängesföräldrar och råd både inför och efter en skilsmässa med barn inblandade.

• Zilvermike

Jag kan a säga en sak.

Barnen det viktigaste i vårat samhälle, det är vi som föräldrar som skall se till att barnet får en bra och trygg uppväxt, och det innefattar BÄGGE föräldrar.

"VAD HÄNDE MED BARNENS RÄTT TILL BÄGGE FÖÄLDRARNA?"

Detta är ett ämne som tyvärr inte tas upp tillräckligt mycket.

• Zilvermike

Falle, Ibland kan socialen vara till nytta för pappor tyvärr är den marginalen väldigt liten.

Jag kämpade för mina 3 äldsta barn i 4:a år, hade soc mot mig hela tiden.

Jag åkte till och med ned till socialen en dag när jag hämtat dem och gav mig inte förren jag fått snacka med en soc sekreterare och viseda upp kläderna de hade kommit till mig i, skitiga, urtvättade och trasiga var de, och det enda hon sa var att hon aldrig skulle ta på sona barn dessa kläder, hände det nått??
    Det hände inte ett skit, jag har anmält umgänges sabotage vid flertalet tillfällen, senaste var våren 06, då skrev jag till tingsrätten och ville ha verkställande av dom.

Jag hade turen att jag hade hela samtalet inspelat på min mobiltelefon och kunde spela upp det för dem, de snackade med henne, men blev det något straff?
    Hon fick inte ens ett vite, men hon lovade att det inte skulle hända fler gånger, jag går bara och väntar på nästa gång.

Jag hade 4:a års helvete med precis allt, har en hel pärm fylld med utredningar från soc och från tingsrätten men jag har alla emot mig.

Jag har lämnat fram flera bevis på att hon misskötte barnen men inget har hänt och fortfarande kommer de till mig i trasiga, urblekta, urtvättade och skitiga kläder och det enda jag kan göra är att foga mig i det eftersom jag inte orkar mer av edtta helvete längre.

Du har haft tur, och jag hoppas att allt går bra för dig och dina barn.

Jag vet även om en kille som inte sett sin flicka på 6år, mamman fick ensam vårdnad pga. att hon skulle studera och det itne funkade med gv, så vitt jag vet kämpar han fortfarande mot systemet, han har det jag inte har ork och styrkan att kunna fortsätta kämpa.

lycka till.

Svar på tråden Kamp för pappor