• flopp

Fruktansvärt ont efter insättning av spiral

Jag satte in en spiral igår och var livrädd inför detta då jag läst alla dessa trådar. Nu vill jag bara säga att det absolut inte behöver göra så ont som det har gjort för de som skrivit här. För mig gick det HELT smärtfritt både under själv insättningen och även efter , har blött pytte lite.  {#lang_emotions_laughing}

Jag talade om för min barnmorska att jag var nervös och hon talade då om att hon skulle avbryta om jag tyckte att det gjorde för ont. Hon mena att det för henne skulle kännas som ett övergrepp om hennes patient skulle uppleva det för smärtsamt. Hon brukar istället skicka dessa till kvinnokliniken där de kan sätta in smärtstillande. Så om någon därute är orolig så ge det ett försök och be henne avbryta om det känns allt för jobbigt och be om en remis till kvinnokliniken.

• flopp
    JAG HADE INTE ONT UNDERTIDEN ELLER EFTER ATT JAG SATT IN MIN SPIRAL, vill bara vara en aningen tydlig med detta då jag själv satt och sökte information inför min insättning. Det ienda jag hitade när jag sökte var andras hemska historier (vilket är helt ok att skriva om) vilket gjorde mig livrädd. För er som står i valet och kvalet så vill jag bara att ni ska veta att för vissa har det gått bara finfint. Har fler vänner som haft samma upplevelse som jag, att det inte gjorde ont alls.

En kram till er som det gjort ont för Nalle
Svar på tråden Fruktansvärt ont efter insättning av spiral