FrökenSara skrev 2008-05-07 18:50:50 följande:
Kanske prata med barngruppen om mobbing och vilka konsekvenser det kan få, hur det känns att bli mobbad etc. Tyvärr kan man inte tvinga barn att leka med varandra, men kanske att den utsatta kan hitta andra kompisar. Jag vet inte riktigt, väldigt svårt ämne!
ja de har pratat om det lite vet jag(inte med ord som mobbnign inblandat). de har berättat för barnens föräldrar vad de gjort och sedan har de sagt att de ska(och försöker väl)punktmarkera dessa barn. men det verkar ju inte få det att sluta helt.
utfrystning kanske inte är det stora problemet då det såklart är som du säger att man itne kan tvinga någon att leka med någon annan. det jag ogilalde där var väl mest att det här barnet är äldre och går in bland de lite ygnre barnen som brukar leka ihop och styr och ställer ibland och bestämmer att ett barn inte får vara med helt plötligt.
har pratats med förskolechefen som var ruskigt nonchalant och mest ville prata bort det. till slut gick hon iaf med på att prata med förskolepersonalen om det. tycker dom är slapphänta och att dom lixom borde veta vad som ska göras!
det handlar ju inte om att jag som förälder ogillar ett barn på dagis utan att mitt barn mår dåligt och känner sig otrygg när det får gå till såhär.