• Miss Finland

Hur många igångsättningar leder till snitt och andra komplikationer??

Hur många igångsättningar leder till snitt och andra komplikationer?

Är det BARA dåligt med igångsättningar...?

• Svar på tråden Hur många igångsättningar leder till snitt och andra komplikationer??
  • Miss Finland

LindaPo- Går inte gränsen för igångsättning BF + 14?? Har du fått någon datum ännu? Hoppas det sätter igång snart om du inte vill ha igångsättning!
    Hör gärna av dig när något händer

• Miss Finland

Ajdå...där verkar dem tycka att det är mycket bättre om kroppen sätter igång av sig självt... inte sättas igång före BF...

• Kegge

Har nog inte med igångsättning att göra utan varför man blev det kanske?
    Jag blev igångsatt bf+13 men bara för jag hade för lite fostervatten å snittad blev jag bara för hans hjärtljud sjönk å jag var inte öppen mycket så min förlossning var inte ens igång! Bara en tanke!

~♥~son född 30/6 -07! v42+0 ~♥~
  • Kegge

Glad jag blev igångsatt annars hade jag väl varit gravid än!
    Inga värkar inga Sd hade jag jo lite kände jag när de satte igång mig!

• LindaPo

Det är visst olika från län till län, här är det Bf+21... Ska på kontroll i morgon och sen är det varannan dag fram till Bf+21, så tas beslut. Helst vill jag nog slippa igångsättning....

• ennie

Har blivit igångsatt båda mina förlossningar. Födde vaginalt utan komplikationer med båda.

• Miss Finland

LindaPo- Hur gick det??

ennie- Vilken vecka satte de igång dig med första barnet? Och varför? (du behöver ej svara, om det e för personligt)

• JeyLa

Jag blev igångsatt med mitt andra barn - det gick hur bra som helst. Det var i v 37+2, och hon kom ut dagen efter. Anledningen att det tog lite tid var för att inget hände förrän de gav mej dropp och tog hål på fosterhinnan. Och det var först då det började hända saker - men den var precis som min första förlossning i stort sett - ingen större skillnad. Jag blev igångsatt för att hon låg i säte - och jag vägrade föda henne så. Och iom att vi ville ha fler barn så rekommenderade läkaren inte kejsarsnitt. Så det blev vändningsförsök och igångsättning. Om du vill kan du läsa om detta i min blogg - förlossningsberätterlse 2006-08-12 heter den.

Med första barnet gick jag över 13 dagar - dagen innan hade jag varit ner på kontroll och då fick jag tid för igångsättning 5 dagar senare, i v 42+3. Men vi fick åka ner samma kväll och tidigt på morgonen föddes hon.

~*~ Nova 9 augusti 2005 ~*~ Engla 12 augusti 2006 ~*~Krabaten bf 30 september 2008~*~
  • LindaPo

Jag är nu på Bf+17 idag och ska in på kontroll igen nu på fm.. Får se vad de beslutar, men det lät sist som att senast tisdag sätts jag igång om inget händer. Lite nervöst....

Första barnet gick jag över 10 dagar men det kom igång av sig självt, så jag trodde verkligen att det skulle göra det nu också! Uppdatering kommer

• LindaPo

Kontrollen visade att allt såg bara bra ut... Chansen att det ändå sätter igång av sig självt denna vecka är så stor så vi väntar. Torsdag (V42+6= Bf+21) blir sista dagen innan igångsättning.  Tur att vi har vackert väder

• Fnurra

I boken Att föda som en man (Tove Karlsson) hänvisas till ett dokument från socialstyrelsen som hävdar att det faktiskt blir färre kejsarsnitt om man sätter igång förlossningar vid 41+0 veckor i stället för 42+0. Det säger ju visserligen inget om igångsättningar på grund av förlossningsrädsla, men det emotsäger den negativa bilden av ingångsättning som ofta förmedlas.

• Fröken Stålhand

Blev igångsatt med första barnet i v42+6. Födde vaginalt och det var en kanonupplevelse!

It´s nice to be important but it´s more important to be nice...
  • Miss Finland

Va skönt att höra att det inte bara finns en massa skräck historier om igångsättningar!!!

Ni som gjort igångsättningar, var er livmodertapp helt omogen??

• Fröken Stålhand

Min tapp var helt omogen, hade inte hänt någonting... Gick bra i alla fall men det tog lite tid!

It´s nice to be important but it´s more important to be nice...
  • Kegge

Min var omogen var inte alls redo!
    Fick en tuss som skulle mjuka upp där nere fick inte röra mig på en timme sen var det bara å vänta kunde ta 3dygn sa doktorn å inte fick jag lämna förlossningen! Kul! Jag mådde toppen å fick ju lite sammandragningar men inget mer å nu efteråt funderar jag på hur det hade varit att vara på förlossningen i en sådär 3dygn å höra allt som hände där! hehe tur ja slapp!
    Men annars går det nog fortare om man får dropp å annat å är lite mer mogen!

• Honey Bunney

Jag blev igångsatt och födde vaginalt utan komplikationer Skrattande

Min tapp var mogen och jag var öppen två cm. Dom satte bardkateter, tog hål på hinnorna och sen fick jag värkstimulerande dropp! Hade värkar från typ 16 tiden och hon kom ut 23.15. Är nöjd med min förlossning!

~08-03-08 kom vår prinsessa, mamma älskar dej mest!~
Svar på tråden Hur många igångsättningar leder till snitt och andra komplikationer??