2a barnet och jag är så rädd...
Ja, som sagt... väntar mitt andra barn och jag är så rädd för förlossningen. Kan inte tänka på något annat. Någon som är eller har varit i samma situation? Hur kan man göra för att bearbeta det? Tacksam för svar.
Ja, som sagt... väntar mitt andra barn och jag är så rädd för förlossningen. Kan inte tänka på något annat. Någon som är eller har varit i samma situation? Hur kan man göra för att bearbeta det? Tacksam för svar.
Tack för svaret. Jag gick på en sån kurs med första barnet och det gjorde ingen skillnad tyvärr Men, tack ändå!
Njae,min BM sa att det var en ganska normal med segdragen förlossning. Sen fastnade moderkakan så jag fick åka iväg akut på operation.
Tack för alla svaren... Jag vill så gärna vara positiv, vill så gärna tro på att andra barnet är lättare... men, det känns så hopplöst. Nu är det bara 4 veckor kvar. Jag sover så dåligt om nätterna för jag kan inte sluta tänka på det... jag kommer ju för det första vara helt slut redan när jag kommer till förlossningen
Och det kanske inte gör saken lättare genom att tycka synd om sig själv men, jag kan bara inte låta bli. Sen får jag dåligt samvete för jag vet att det finns dom hade har haft riktigt hemska förlossningar och så gnäller jag över min som egentligen gick rätt så bra (enligt min BM)
Min barnmorska är jättebra men, jag tror inte att hon förstår hur rädd jag är. Ska dit den 12 maj... får se vad som händer då.
Doris6- Min BM sa samma sak...
Doris6: Kollade också på barnmorskorna... jag borde inte se det för jag har störtgrinat efter varenda avsnitt och gått och lagt mej med en klump i halsen. Fy fasiken va hemskt... men, ändå så intressant att det inte går att missa.