• emmish

2a barnet och jag är så rädd...

Ja, som sagt... väntar mitt andra barn och jag är så rädd för förlossningen. Kan inte tänka på något annat. Någon som är eller har varit i samma situation? Hur kan man göra för att bearbeta det? Tacksam för svar.

• Svar på tråden 2a barnet och jag är så rädd...
  • Snorkis

Säg till din BM så du får gå på en aurorakurs som är för förlossningsrädda

Lycka till!

• emmish

Tack för svaret. Jag gick på en sån kurs med första barnet och det gjorde ingen skillnad tyvärr Men, tack ändå!

• mayola

Men gick det inge bra med det första då?

• emmish

Njae,min BM sa att det var en ganska normal med segdragen förlossning. Sen fastnade moderkakan så jag fick åka iväg akut på operation.

• MiieRO

emmish: Jag hade en jätte jobbig förlossning på 49 timmar.. blev akut snittad på slutet... jag har haft jätte mycket rädsla för förlossningen.. och den kommer och går från dag till dag... mina killar höll på att stryka med... jag har gått till aurorakliniken och gjort en plan för denna förlossning.. och hur jag vill att den ska gå till.. när det kommer till allt.. och de har skrivit upp allt, även fått kort så jag ska kunna ringa de när som hellst.. ska föda på danderydssjukhus i stockholm.. och ska medela att jag varit där och pratat så de ska ta in mig direkt... du får jätte gärna ventilera dig med mig...

• MiieRO

om jag missar dig här så gå in på min sida då så kan vi prata via gästboken eller medelande...

• Trissan

Jag är också rädd, men har tyvärr blivit nekad aurora.

• Snorkis
    Trissan skrev 2008-05-04 18:52:56 följande:
    Jag är också rädd, men har tyvärr blivit nekad aurora.
    Kan man bli nekad aurora

Av vilken anledning då??
  • Doris6

Känner PRECIS likadant.
    födde en prematur utan smärtlindring och det blev asjobbigt i slutet..
    denna gång vill jag ha kejsarsnitt. absolut. vill INTE föda vaginalt igen,även om känslan när bebisen kommer ut och man får upp den på magen är underbar.

i göteborg är det så många som önskar aurora så det är nästan omöjligt att få tid sa min BM. vad ska man då göra?

• Trissan
    Snorkis skrev 2008-05-05 13:08:45 följande:
    Kan man bli nekad aurora Av vilken anledning då??
    Att det inte finns tider. Bor i storstaden och de har fått hårdgallra. Som det ser ut nu så blir det nog snitt om jag inte får bearbeta detta.
Svar på tråden 2a barnet och jag är så rädd...