*.
.. är lite orolig över hur min sambo kan tänkas reagera. Har ngn här erfarenhet?
.. är lite orolig över hur min sambo kan tänkas reagera. Har ngn här erfarenhet?
Min man säger tvär nej. Knaske mest för att VI inte kan få barn. Ochd är har han nog rätt. Men jag menade OM vi får barn. Men jag fick ändå ett tveksamt nej.
Det är en svår fråga. Mina ägg men ändå våra.
Frågade just min man lite hypotetiskt och han undrade varför han skulle ha någon invändning mot det över huvudtaget. Själv har jag funderat på att donera ägg (nu är det inte aktuellt eftersom jag inte är frisk och mina ägg inte önskvärda) men jag måste erkänna at jag inte haft en enda tanke på att min man skulle ha något emot det. Det är ju min kropp.
Var ju bara tvungen att fråga sambon.
Nu skulle jag inte kunna donera (har inga ägg)
Men det är en intressant fråga.
Han anser att det är något jag skulle få avgöra själv.
Hm...jag blev tillfrågad att donera ägg men tackade nej för jag tänkte att halva bebisen är ju egentligen min....
hej på er, vill egentligen donera ägg, som jag ville donera blod och plasma (svimmade två ggr så de vågade inte ha kvar mig) för att hjälpa andra, och jag vet ju hur det känns att inte kunna få barn (har svårt iaf) eftersom sambons spermier inte är tip top, men jag vill inte att ett barn ska kunna söka upp mig om X antal år och vilja umgås...man har ju inte några andra krav på sig som ekonomiska tex...men detta skulle jag göra bara för att få hjälpa ett par, inte för att bli nån extramamma eller hur man ska uttrycka sig. Så om man fick vara anonym skulle jag gärna donera ägg. Känner ni inte alls så?
Peak, är man inte anonym??
Förutsatt att man är anonym så skulle vi gärna dela med oss av ägg eller sperma. Men efter vi själva nångong får barn. Klart vi kan tänka oss att ge, när vi kan tänka oss att ta emot..
bättre att donera i Danmark..Där får man vara anonym vad jag vet.
Mette: nej inte vad jag vet. Inte med sperma i alla fall.. finns säker de som är mer insatta men barnet och endast barnet har rätt att få veta vem donatorn är när det fyller 18 år. Vet inte varför, jag skulle inte vilja ha nå´n kontakt med ett barn som blivit till med ett ägg jag har DONERAT till ett annat par!
Det där med att man kanske blir uppsökt efter arton år av "ett donerat ägg". Det är också ngt att tänka på.
Hur reagerar man? Vad vill "det donerade ägget"? Kommer "ägget" att vilja ha fortsatt kontakt? Om man inte blir uppsökt, blir jag besviken då? Kommer jag att tänka på "ägget" ibland och undra vad det blev av det?
Vad tycker mina barn om att jag donerat ägg?
Har lite tid att tänka då jag fortfarande ammar efter sista bebisen.
Hjärtapåtråd: "ägger" kan inte kräva ekonomisk hjälp eller liknande. Men som du säger vill man ha kontakt?
Dumt tycker jag att man inte kan få vara anonym i alla fall, då skulle jag gärna hjälpa nån!