• Peak

*.

hej på er, vill egentligen donera ägg, som jag ville donera blod och plasma (svimmade två ggr så de vågade inte ha kvar mig) för att hjälpa andra, och jag vet ju hur det känns att inte kunna få barn (har svårt iaf) eftersom sambons spermier inte är tip top, men jag vill inte att ett barn ska kunna söka upp mig om X antal år och vilja umgås...man har ju inte några andra krav på sig som ekonomiska tex...men detta skulle jag göra bara för att få hjälpa ett par, inte för att bli nån extramamma eller hur man ska uttrycka sig. Så om man fick vara anonym skulle jag gärna donera ägg. Känner ni inte alls så?

• Peak

Mette: nej inte vad jag vet. Inte med sperma i alla fall.. finns säker de som är mer insatta men barnet och endast barnet har rätt att få veta vem donatorn är när det fyller 18 år. Vet inte varför, jag skulle inte vilja ha nå´n kontakt med ett barn som blivit till med ett ägg jag har DONERAT till ett annat par!

• Peak

Hjärtapåtråd: "ägger" kan inte kräva ekonomisk hjälp eller liknande. Men som du säger vill man ha kontakt?
    Dumt tycker jag att man inte kan få vara anonym i alla fall, då skulle jag gärna hjälpa nån!

Svar på tråden *.