Vad äta istället för godis o chips?
Behöver många tips på vad man kan äta istället för godis och snacks när man sitter o myser en fredag eller lördag.
Grönsaker låter tråkigt så inte det, men andra tips mottages tacksamt
Behöver många tips på vad man kan äta istället för godis och snacks när man sitter o myser en fredag eller lördag.
Grönsaker låter tråkigt så inte det, men andra tips mottages tacksamt
ostbricka, kex, päron, vindruvor, räkor, oliver, bruschetta, guacamole m nachos
Blanda jordnötter och russin själv istället för att köpa dyra nöt&russinblandningar.
Rostade salta solrosfrön är MUMS!
Jag har även hittat rostade saltade bondbönor som också var himla gott, och rostade saltade kikärter! Mmm!
Nötter innehåller jättemycket fett så var försiktig med det! Nyttigt fett, visserligen, men de är väldigt energirika!
Ostbricka med kex,
Frukt/sallad (kan ätas med en liten klick glass eller grädde)
Bärpaj (samma som fruktsalladen)
Grönsaker med dip
Frukt och/eller bär smoothisar.
Bara att köra dom frysta bären i mixern med lite mjölk (man kan ju ta lite grädde och/eller glass med också om man vill.
Man kan även med fördel köra med vissa grönsaker om man vill och vågar.
Vi brukar äta plocktallrik. Typ tapas. Ost, frukt, kex, parmaskinka, mozarellasallad, oliver, cornichonger, avocado, starka korvar, chiliräkor, manchegoost... Lite av varje. Det viktiga är att det tar lång tid att äta, så man kan sitta och smaska länge.
Natchochips med chilismak och garlic tacosås som dip..... mmmm
Nötter och grönsaks stavar med nån lätt dipp =)
OPS skrev det jag inte fick, grönsaker.. Förlåååt
nötter grönsaker frukt allt de son nämns innan men solrosfrön föredrar jag :D
Nötter är inte överdrivet lyckat om du vill äta nyttigt i termerna "gå ner i vikt" då det krävs så få nötter för att komma upp i mååånga kalorier .
Smaksatta riskakor är riktigt gott och relativt kalorifattigt .
Hallon , de är både gott och de är något ämne i dem som höjer förbränningen.
Jag klarar mig hur bra som helst framför tv/film med lite:
* vindruvor
* vattenmelon
* nötter
* popcorn som är poppade i kastrull i enbart lite olja (bättre än chips och godis)
* vattenflaska (ger mättankänsla)
* russin
* fruktsallad
Känns som jag kan rabbla upp många bättre alternativ framför chips och godis :) Jag äter sällan chips och godis... väldigt långt mellan gångerna!
Hej man kan ju köpa glass isglass ganska bra eller naturgodis
Nötter, dyrt men gott.
Det finns massor av roliga och exotiska frukter att prova på. Visst innehåller de en del socker, men det är bra sockerarter som dessutom ackompanjeras av skyhöga mängder vitaminer och mineraler.