• Majras

Vad äta istället för godis o chips?

Behöver många tips på vad man kan äta istället för godis och snacks när man sitter o myser en fredag eller lördag.
    Grönsaker låter tråkigt så inte det, men andra tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Vad äta istället för godis o chips?
  • JLS

Du kan göra egen isglass av nyttiga juicer med och göra goda smoothies med.

Nä nu får jag sluta, blir hungrig IGEN

Vårt lilla mirakel...♥ Bf 080621 ♥
  • NeA 84

tar man popcorn å smular lite chips å blandar i det så blir de sååå gott. man får chips smaken, men inte det alltför onyttiga.

annars är ju gurka, morötter, blomkål super gott att dippa i tex tzaziki....

kämpar mig ner i vikt
  • Majras
    Fru Indosaurie skrev 2008-05-02 18:24:20 följande:
    nötter.. vindruvor? mm. nu blev jag sugen.
    Är alla nötter nyttiga? Kan äta hur mycket cashewnötter som helst

iacata skrev 2008-05-02 18:25:43 följande:
    Riktiga popcorn ... inte mikroskiten
    Har provat att göra egna, men tycker inte de smakar ett dyft fastän jag saltar
  • Miss W

Jag köper hem god frukt, färsk annanas, melon eller annat som vi gillar. Ibland poppar vi lite popcorn eller dippar grönsaker.

• Majras

Ska nog ta o prova grönsaksstavar och chipsdip, låter gott när man läser om det här

• NeA 84

gör man egna popcorn är det super gott att hälla på lite curry när dom är varma, innan dom hälls i skål. sen bara blanda runt.

kämpar mig ner i vikt
  • JLS
    Majras skrev 2008-05-02 18:28:10 följande:
    Ska nog ta o prova grönsaksstavar och chipsdip, låter gott när man läser om det här
    OM du vill ha ännu nyttigare dipp kan du byta ut gräddfilen mot naturell yoghurt med
  • JLS
    NeA 84 skrev 2008-05-02 18:29:15 följande:
    gör man egna popcorn är det super gott att hälla på lite curry när dom är varma, innan dom hälls i skål. sen bara blanda runt.
    Har inte smakat med curry men med lite paprikapulver, det kan vara gott faktiskt Eller örtsalt.
  • Trynträ

Torkat kött. Smaskens. Dock lite dyrt men fettsnålt. Grönsaker med yoghurt/fildipp. Istället för kvällsmat typ.

Svar på tråden Vad äta istället för godis o chips?