Här är en till med hård mage. Linnea trycker och trycker stackaren. Idag skrek hon för att det gjorde så ont, men så svisch sa det, så gick det åt 5-6 blöjor på raken... Gav henne katrinplommon till grötmålet på morgonen, ganska mycket, men det räckte inte. Sen hällde jag rapsolja i maten, men det verkade inte hjälpa, men idag tog jag vanligt flytande margarin, och det hjälpte, eller så släppte det ändå, inte vet jag. Men nu har hon bajsat ordentligt iaf.
Idag har jag köpt en toaring till henne, efter tips från en vän. Ska sätta henne på den när hon bajsar. Eftersom hon trycker så ljudligt så ska vi vänja henne vid toaletten vid bajsning. Det finns ju de som sätter nyfödda på potta och lyckas med det, även vid kissning. Fattar inte hur de lyckas se på sina barn när de kissar. Ibland kanske, men jämt...!??! Får väl se hur det går, men vi ska prova iaf.
Våra rutiner känns ganska underbara nu faktiskt. Hon sover från kl.20-08 ungefär varje dag. Vaknar ibland vid 6-7 och då ger vi henne ersättning och så somnar hon om efter en liten stund. Ofta sover vi vidare till 9 iaf, fast hon får alltid flaskan en gång innan vi somnar om. Och sen går jag upp och duschar, hon får sitta i babysittern och leka lite, och sen fixar jag hennes och min mat samtidigt, och så äter vi samtidigt. Hon gröt. Då är kl. ca 10. Sen äter hon lunch vid 13-14 ungefär. Beståendes av sammanlagt en burk mat ungefär. Och en halv burk efterrätt. Sen äter hon välling vid 16. Och nattvälling vid 19. Är vi hos mormor åker vi hem efter det, och tar på pyjamas och sen lägger vi henne, annars blir det pyjamas först, och sen välling och sen lägger vi henne. Hon somnar ganska fort. Bara man håller henne med handen över napp och kind. Det går på ca 10 minuter så sover hon. Bekvämt! Dagtid får jag alltid vagga henne i famnen för att hon ska somna. Hon sover oftast en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Ibland 2ggr på eftermiddagen. Men så sover hon bara mellan 20 och 40 minuter högst, åt gången.
Linnea har fortfarande inte fått tänder, men så som hon gnager och dregglar och har gjort länge, undrar jag när de kommer egentligen. Ja ja...
Måste ju stolt berätta hur Linnea sitter som en fågelunge när hon äter. Bara gapar och vill ha mer, mer, mer. Speciellt när hon får mango och annat "sött". Gröten är det likadant med. Får alltid skrapa ur skålen Dock e hon lite mer skeptisk vid nya smaker å så, men sen går det bra. Nu är favoriten potatis/majs/nötkött (5månadersmaten)
Nej, dags att titta lite mer aktivt på matchen. Här händer ju grejer!