Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Vi som knipit färdigt del 2

Usch, tycker det e så otäckt med Nathalie 20år som försvunnit i "lilla" (där det aldrig händer nåt) Alingsås. Helikoptern har åkt här idag, bor inte långt ifrån hennes föräldrahem och sjön där de söker.
    En av mina kolleger skulle ha körlektion med henne idag... hennes första lektion...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Nu har jag vägt mig. Ligger fortfarande på samma vikt som efter förlossningen. Egentligen är det en bra vikt för min längd, men det är ju mer än innan jag blev gravid. Fast då å andra sidan var jag närmre 20 i BMI. 22 sägs ju va optimalt. Nu har jag typ 23,5. Går jag upp ett halvt kilo till kommer jag att TYCKA att jag väger för mycket.

Devania: min man säger likadant. Brösten får hänga lite och magen puta. Jag e ju mamma nu   Brösten stör jag mig inte på. Så mycket hänger de inte. Tur jag inte hade så stora från början för då får man säkert mer hängande bröst efteråt. Men magen gillar jag inte. Det har alltid varit platt där för min del, men nu finns det lite att ta i...

• froggyL

Idag gick jag upp tidigare än vanligt för att jag skulle gå ut och gå med en kompis. Och så ligger Linnea och sover, FORTFARANDE! så typiskt. då hade jag ju också kunnat få sova länge idag. buhuuu. dålig tajming.

Xeni: ja det var verkligen rätt ord för kroppen: DEGIG

• froggyL

Eldflugan: vad skönt att ni verkar må så bra. Hoppas läkaren bara hade bra saker att säga!

Impala59: Usch va otäckt. Att det inträffade igen! Bra iofs att ni blir ordentligt kollade nu då...

Puma86: jag gjorde som xeni. gav det som fanns i brösten först och resten ersättning. Linnnea har alltid varit storätare. 180ml vatten, varannan timma, ibland 3,4 timmar emellan.

• froggyL

Eldflugan: Vi märkte på Linnea att hon blev lite hårdare i magen av smakisarna. Hon bajsar fortfarande varje dag. Från att ha bajsat supermycket i början var hon inne på 1 gång om dagen, men sen när smakisarna kom in i bilden så bajsar hon kanske 3ggr på en dag. En liten klick först och sen resten sen och ibland en storbajs. Nån gång emellanåt har hon kämpat och fått lite ont. Vi försöker ge henne katrinplommon vid varje gröttillfälle men inte när hon får sin lunch. Så kanske därför hon blivit lite hård i magen. Att dricka får hon bara vatten till. Vill inte ge en massa sött. Morotsjuice kanske jag provar sen.

Xeni: nej, jag ammar ingenting längre. LIte sorgligt fast ändå väldigt skönt. Jag känner mig så fri nu. Kan vara borta några timmar eller längre om jag vill

Devania: jag vet inte riktigt vad som e normalt, men jag TROR du inte behöver vara orolig över bajsningen. Klart det e bättre om hon bajsar oftare, Testa att föra in en termometer i rumpan på henne, och sen böja benen upp mot magen och va beredd på bajs-attack! har aldrig behövt prova själv, men hört att de ska va bra. ESC... öh... ja man blir lika förvånad varje år, alltid över något. Förstod att Perelli inte skulle gå så långt faktiskt, för det funkar ju liksom inte riktigt med schlager längre, tyvärr. Det ska ju helst va nåt turkiskt/medelhavsigt åt det hållet... det är ju sånt som vinner nu...och Finland kändes ju lite over-kill, men hårdrock IGEN... men låten va ju OK. Gillar inte jättemycket hårdrock men viss kan va bra. Så länge ni inte skickar hemska finska tanter som kraxar e det OK   (inget emot dig.. men det e så kul att driva lite med finländare...speciellt vår schagertokiga vän som e från Finland)

STORT grattis till dig PUMA86! Skönt att det gick bra när ni var på fest också. När vi gav flaska första gången var det min man som gjorde det. Tror att de har lättare att acceptera det, nrä det inte är mjölkmaskinen som ger...

nu verkligen måste jag sluta. får skriva mer en anann gång om jag missade nåt att svara på. ska fira mor nu. och ajg har redan blivit firad. Massage 1h + 2st 30min hos grannen som e massös och har en mottagning+ bodylotion det blir finfint!

• froggyL

Devania: Ersättning är att rekommendera. Den innehåller viktiga fetter och annat som tyvärr inte vällingen gör. Gröt e finfint på kvällen. Jag ger numera på 4msk vatten och sen får hon resten ersättning. Försökte öka till 6msk vatten, men hon har sugbehov, så hon vill ha flaskan också... undra när det försvinner...
    Hockey ja! fin-swe på liv och död. Håller fullkomligt med   (nej jag e ingen sportfantast, bara vid viktiga matcher)

Glömde ju säga grattis till alla MAMMOR också...!! Grattis grattis grattis grattis!

• froggyL

Nämen, jag glömde ju skriva det jag satte mig här för att skriva. Jag fyndade på mekonomen idag. De hade denna helg 20% på allting i butikerna. Köpte bilbarnstol,och fick den inmonterad. Så nu sitter hon upp! Stora tjejen   Det var tydligen leveransproblem. Tur att jag köpte stol nu, så de inte var slut sen när jag skulle ha. Vill ju inte ha någon annan stol! Jag vill ju ha den bästa/säkraste stolen! Fick den sista i butiken! Och när vi skulle fira min mamma så invigde vi stolen. Åh vad nöjd hon var! Tittade ut och allt svischade förbi. Stooort leende på läpparna å så fick hon bättre koll på mig också.

• froggyL

Mysens dagbok: jag hade nog känt likadant som dig, om jag inte hade haft min mamma att åka till. Är där många dagar i veckan. Nästan så det blir jobbigt att åka dit, fast ändå att det väger upp för att det är jobbigare att gå hemma ensam. Har bara min granne som e hemma med barn också, och min kollega, fast henne träffar jag knappt aldrig. Hon har så många vänner hon umgås med redan. Det du skrev: Jag o sambon bråkar ganska ofta, och jag känner mig ganska ensam med ansvaret.
    Så har jag känt mååånga gånger, och det är inte särskilt kul. Jag hoppas det blir bättre. Det har det nu blivit för oss. Tror det var en kombination av att prata ut om våra känslor, och mer sömn för min del.

Usch vad kallt det är här. Ställde ner värmesystemet, för elementen går för fullt för att vi har öppet tex altandörren, så nu istället e det svinkallt här, tycker iaf jag som gillar värme. Det är varmare ute.

Dags att duscha... å sen får jag se vad jag gör... åker väl till min mamma igen...eller om det går att få hit henne, fast min far ville gräva i trädgården så det blir nog inget med det. Han ville ha hjälp att köra skottkärran m.m. E lite orolig för honom. Han är 69 i höst och har tagit sönder och kört iväg en stor stenmur. Han får väl hjärtinfarkt på köpet. usch. tur mamma kan hålla koll på honom. Envis som han är ska han ta bort VARENDA sten, tom de som är onödiga att ta bort. Nån mer än jag som har gamla föräldrar? (jag e sladdis)

• froggyL

Blev en tur till min far å mor idag också. Linnea fullkomligt älskar att åka bil nu. Hon tittar ut nästan heeela tiden. och så tittar hon på mig och skrattar eller sitter och pratar och berättar om allt hon ser
    Det var ju bra att det funkade så bra att sätta henne i en bilstol. Det är ju mycket säkrare än ett babyskydd. Fast de måste ju kunna sitta upp och va någorlunda stadiga i nacken först men det funkar finfint. Finns 5 lägen på stolen om vi skulle behöva lägga ner henne lite om vi åker långt...

Idag sov Linnea 2 timmar på mormors säng! Mamma jätteimpad och så åt hon gröt på 6msk vatten. WOW! och vid lunch åt hon jätteduktigt också. Kul och skönt att det funkar så bra. Köpte välling idag. Tänkte börja lite smått. Man kan ju ge det, när smakisarna funkar, annars e det ju från 6 mån... nån annan som gett välling? eller e vi först här i tråden...?

• froggyL

Puma86: har du fått köpt en sulky, som jag läste om i din blogg...? Funkar det bra isåfall?

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2