• Puma86

Vi som knipit färdigt del 2

VI HAR ÄNTLIGEN FÅTT LÄGENHET!! Vi ska flytta nu i helgen.. snabba ryck! Men d e va vi längtat efter länge länge nu Nyrenoverad 3:a nära mormor..kanon bra!!

Har börjat ge Lukas gröt nu.. o han tar ersättning nu me.. efter många om och men.. när pappa ger honom då vill säga
    Så ska envisas nu tills d funkar helt.. så ska ja börja sluta amma lite grann...

Banan e en av favoriterna nu.. han verkligen älskar mosad banan!! Gapar som en tok så fort d e slut hehe

• Puma86

FroggyL, Ja vi har köpt en sulky.. köpte den för snart 2 månader sedan säkert hehe.. funkar KANON bra.. han älskar den! E ju roligare att se framåt o allt som händer då när man e ute o går, o han sover gör gott i den me! så smidig o lätt att ha med i bilen oxå.. inget krångel o tar ingen plats!! Finns bild i mitt galleri tror ja allt.. så d e bara o gå in o kolla

Eldfluga, guuud va skönt att d verkar gå så mycket bättre med Oliver.. kul med ett glatt barn för omväxklingens skull som mår bra o trivs med omgivningen!!

Jag helammar fortfarande men försöker vänja Lukas vid ersättning så han kan ta d nu när ja ska försöka sluta amma.. ialf under dagarna.. funderar på om ja ska fortsätta amma på nätterna ialf.. om d nu behövs sen.. förhoppningsvis sover han igenom hela nätterna snart!!

Va d gäller smakisarna så brukar ja ge smakis, sen efter d när han börjar bli hungrig ordentligt så ger ja bröstet då.. d funkar bra för oss!!

Här e en till som väntar på att göbben ska fria o komma till skott med brällopsplaner.. men både ja o han väntar nog tills vi kommit iordning i nya hemmet o i vårat förhållande som ja tror kommer komma på rätt väg när vi väl flyttat, då ja vantrivts som bara den här vi bor nu D påverkar ju nått enormt hur man bor o hur man mår runtomkring...!!

Nu har ja nattat en lessen son som haft väldigt ont i magen ikväll o vaknat till o från hela tiden.. men verkar sova gott nu SÅ nu ska vi lägga oss o kolla film.. som ja kommer somna till.. som alltid haha

Natti natti...

• Puma86

Har nog en period gnällig unge hemma me..tror dock att d e tänderna på G.. d e vitt o fint i munnen o format så tänder tittar snart fram.. o herre min skapare va han dregglar o tuggar.. gör ont när han tuggar på mina fingrar ju Så ja hoppas att dom tittar fram snart så han kanske slutar va gnällig på d sättet..

• Puma86

FroggyL, Ja d går kanon bra att sova i sulkyn me.. han sover nästan bättre o goare i den än va han gjorde i förra vagnen verkar d som på honom... så d e inga problem att sova i den.. går lika bra att sitta som att ligga Beroende på vilken vagn man har naturligtvis.. d ska ju finnas minst 3 olika lägen.. då funkar d bra!

• Puma86

Läggerr in en bild nu på Lukas när han sover middag i sulkyn.. så får ni se hur d ser ut, ni som va intresserade

• Puma86

Den 5:e Juli kan nog funka här me.. va ja vet änsålänge Åhh va roligt... d börjar bli verklighet, våran träff hihi!!

Ersättingen börjar funka hemma hos oss nu.. om d inte e ja som ska ge den då, d går absolut inte.. lämnade ju bort honom i 5 timmar när vi va på fest i lördags, men då hade ja pumpat som han fick på flaska... men igår behövde ja o sambon en hel dag för oss själva att kunna packa på så farmor va här o hämtade upp Lukas på morronen o fick med sig en ersättning.. o d funkade ganska bra att få i honom d.. han somnade gott o va borta nästan hela dan.. från 10 på morran till 4 på ef lr nått sånt har ja för mig sköönt.. vi fick ju en hel del gjort!! Men tilslut fick han bara ett utbrott hemma hos farmor och vägrade sluta skrika o gråta... hon trodde d va magont men så fort han fick komma hem till mamma så sken han upp som en solstråle igen.. så han längtade hem med andra ord, o d va såååå skönt att känna d o veta att han längtade hem.. o att han fick känna att ja va borta men JA KOM TILLBAX! d e ju så viktigt d där...

Lurvan.. Jag personligen hade aldrig klarat av att va borta från Lukas så länge.. saknar ihjäl mig när han e borta nåra timmar o skulle inte kunna släppa oron, sepciellt när ja e så långt ifrån han.. ja hade kanske kunnat lämna honom om vi vart i samma stad under dom dagarna, lr ne d hade ja nog inte ändå.. hade nog velat och behövt vara med honom nån gång imellan!!... men d känner du ju bäst själv va du klarar av...

• Puma86

Oj shit d va en saftig hyra du hade roots.. förstår att du vill ha d billigare...!!!

Ja d hade vart häftigt om d hade blitt av att dom flesta av oss kunde träffas den helgen nu då...

• Puma86

ojoj här har d skrivits flitigt Har f¨lyttat så har inte haft nått internet förän nu o har inte läst igenom alla inlägg än.. ska uppdatera mig så fort ja har tiden och orken!!!

Mycket har hänt i våran lilla familj som ja gärna delar med mig om när tiden finns.. när vi kommit iordning ordentligt här hemma osådär

Men kan ialf säga att ja e gravid igen o d va så oplanerat d kunde bli och det blir tyvär inte till att behålla, då vi ska ta bort d på måndag nu efter midsommar som känns tungt.. Men tiden kändes inte helt 100% för en bebis till nu... berättar mer om det sen...

Hoppas ni har d underbart i d fina vädret o med era goa barn

Kram på er

• Puma86

Tack FlroggyL, Har saknat er me...d e ju här man snackar av sig bäst lixom.. har ju inte kunnat göra d förän NU hihi

FLytten har gått kanon och det var precis vad som behövdes.. för mig ialf! Bodde ju i hus innan mitt ute i ingemansland, långt ifrån civilasition.. o d funkar inte för mig.. inte när man har barn nu heller, då vill man ju träffa folk så mycket som möjligt, går ju inte att bara sitta hemma... SUCK! Men nu bor vi i lägenhet nära till ALLT... underbart!!

Har ju hänt en del tråkiga saker me... vi ska göra oss av med våran super goa hund, för vi har inte tiden för honom, o d e en stoor hund o han behöver JOBBA o SPRINGA som en galning för att han ska må bra.. o d gör han inte när han bor här för varken jag lr sambon har tid med d

Fick reda på att vi va gravida igen den 5:e juni nu.. en total chock kan ja säga.. men d va ju bara att gilla läget!! Till en början så bestämde vi oss för att vi skulle behålla bebisen, o va jätte glada över det... men efter många tanka som rörde sig i mitt huvud så kom vi fram till att vi vill och måste nog skämma bort Lukas ett tag till innan det kommer en ny bebis och snor tiden för oss... d e nog mycket för min egen skull, vill ju kunna finnas där för Lukas till 100% nu när han växer upp första året och andra kanske t o m... o man ska ju orka med det...känner redan nu att ja inte orkar nått... e sååååå trött så ja hade kunnat sova hela dagarna.. men d e ju bara till att bita i d sura äpplet och gå upp när tuppen "sonen" gal

Jag har gjort slut med killen.. ... känner att d har gått för långt nu.. med allt o inget kan man säga... Men vi bor fortfarande ihop och hoppas ju att d sker en markant förändring så d blir vi igen.. vill ju inget annat, men va tvungen att sätta hårt mot hårt nu.. Känns så fruktansvärt tråkigt och tomt...o konstigt Men han har fattat nu.. för nu e d ju på riktigt o d e han väl medveten om.. så om han vill ha tillbaka sin familj så har han en del att göra... hoppas han lyckas!!! Orkar inte gå in på detaljer ang d nu.. men kanske orkar d sen om d blir en förbättring.. känner att ja knappt vill prata om d... blir tårögd med en gång!!

Lukas växer så fort så ja hänger inte med ju... han sitter upp själv nu nästan.. lite ostabilt e d fortfarande men snart så...
    Han springer fram o tillbaka i sin gåstol här hemma hela dagarna.. han ÄLSKAR d.. fast mamma gillar mindre när han får tag i gardiner lr blommor... AJABAJA haha Han e för söt!!
    Åh han sa inte ett knyst när han fick sin 5 månders spruta... duktiga killen Då blev mamma stolt!!!
    Ser tänder skymta i underkäken.. så hoppas dom kommer fram snart för han har feber till o från.. o dregglandet o tuggandet ska vi inte prata om!!
    Håller på o sluta amma nu me.. konstigt nog så verkar d som min kropp redan ställt sig in på d för ja verkar inte få lika mycket mjölk i brösten.. o tydligen kan d bli så enligt min svärmor...knasigt! Men han äter ersättning bra T O M FRÅN MIG och gröt o pureer äter han med glatt humör!! Så förhoppningsvis har ja slutat amma helt innan sommaren är slut... vi får väl se!!

Lukas har bajsat sitt första RIKTIGA bajs.. bajskorvar asså.. fyy va jobbigt han hade d första gången.. d va jobbigt för honom.. men d gick.. ja hjälpte honom lite med att pumpa med benen när han låg på skötbordet.. men va förvånad ja blev när d kom ut hård bajs... haha.. ÅÅhhh va d luktade.. haha den luken va man ju inte van vid direkt !! Nu när ja märker att d börjar bli hårt så får han katrinplommon till gröten.. d mjuknar upp d med en gång nästan!

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2