• Puma86

Vi som knipit färdigt del 2

Jag jobbade som personlig assistent/ jourassistent innan ja gick hem med Lukas.. ingen fast tjänst så vet inte än om ja kan komma tillbaka dit.. så d blir nog att söka jobba snart för min del me.. men vi ska flytta snart hoppas jag så får vänta tills d e klart så man vet vart man ska söka jobb..

• Puma86

Impala, Gud jag som letat som en tok efter omlott bodysar men inte hittar i så stora storlekar som Lukas behöver... har bara bodusar med knappar vid halsen!!

• Puma86

Usch ja har fastat påen viss vikt, går varken upp lr ner.. skit jobbigt så ja vill gå ner ialf 10 kilo.. d e ju visserligen mer än innan ja blev gravid men d e min mål vikt..
    Har väl 5 kg kvar tills ja e nere i vikten som ja va i innan ja blev gravid!.. men på nått konstigt sätt så har ja börjat acceptera min kropp för precis som den ser ut nu... D känns jätte konstigt för mig, ja har alltid haft lite komplex för min kropp o alltid tyckt att d e nått ja vill ändra på osv. men nu e ja ganska nöjd även om ja hade velat gå ner nåra kilo, men ja visar gärna upp min kropp o känner mig mer bekväm i den jag är nu... vet inte om d beror på att man blivit mamma på nått konstigt sätt...Nån annan som känner igen sig i detta? Lr kan förklara varför d e så haha... fattar ingenting! Inte för att ja klagar över mitt nyfunna självförtroende men...

• Puma86

Impala, Usch va läskigt! Hoppas d blir bättre snart så du slipper oroa dig!!!

Vill bara fråga er som slutat amma nu lr e påväg att göra d, gav ni ersättning istället för bröstet då lr? tacksam för snabba svar då ja funderar på att börja sluta amma idag/ikväll!!!

• Puma86

Men ja vet ju inte om ja ska ge honom bröstet innan o sen ersättning.. d får han inte i sig om ja inte avslutar mitt i när han äter från bröstet.. ja har ju mer än nog med mjölk i brösten lixom, så ja kan ju inte ge han dubbel måltid, så ja får ersätta ett mål från bröstet med ett mål med ersättning...
    Köpte d idag o ska prova ge han d ikväll innna läggdags.. sen ammar ja han på natten, o ger honom ersättning på morronen igen, sen ammar ja lite under dan.. så får se hur d funkar ett tag nu...

• Puma86

För ja känner mig så låst o ja vill att pappan ska komma in o få kontakt med Lukas på den nivån som jag o lukas har när han äter..
    Känner att ja börjar tröttna på att amma nu o vill kunna känna att ja kan lämna bort honom utan att vara orolig över att han blir hungrig och ja inte e där o kan ge han mat ( pumpa e inget för mig )!
    Hade ju som mål från början att amma i minst 6 månader, men nu blir d 5, men d får duga.. ja ska ju inte lsuta helt.. utan halvt.. ska sluta pö om pö under sommarens lopp...

Jag ger Lukas morotsjuice för bebisar.. d e mycket omtyckt.. d kanske du kan prova!!

• Puma86

Fasiken han gillar inte ersättningen, o har svårt för att ta flaskan, han tar den nog dock om ja pumpar så ja får väl göra d ikväll ialf då vi ska på "fest" jag och sambon.. första gången jag ska lämna Lukas såpass länge..=/ Hoppas ja kan slappna av o ha lite skoj ialf.. d behöver jag känner ja!!!
    Så d får bli att ge större o större portioner med mat sen när han blir äldre o hoppas att han tar välling sen kanske...så d blir till att amma ändå verkar d som... hmmm

• Puma86

Åhh festen va så lyckad igår.. lr rättare sagt våran kväll va lyckad igår! Ja va ifrån Lukas i hela 5½ timma hehe.. första gången ja lämnade honom o d gick kanon!! Känns sååååå skönt!!
    Hade pumpat ut ca 160ml som farmor gav honom på flaska som funkade faktiskt... SÅ d känns ju skönt att han tar flaskan när han väl måste.. får dock som du "Raratjejen" sa, prova o ge honom ersättning varje dag tills han vänjer sig, så ja kan försöka sluta amma me...
    Tiden gick så snabbt igår, o d trodde ja verkligen inte den skulle göra Men ja kände mig ändå säker när famrmor passade honom, hon har ju ändå haft hand om en hel del barnbarn genom sina dagar O Lukas somnade gott när han skulle somna o åt som sagt från flaskan när han blev hungrig när han vaknade på förnatten... hihi kanske ska låta farmor passa honom fler ggr, han verkar gilla d, att komma "ifrån" sina föräldrar lite hahaha!! Neeee d får inte bli till en vana.. men nu kan ja ialf slappna av mer o mer när ja ska lämna bort honom ialf.. va ju vosserligen ett nervvrak under början av kvällen hehe men d funkade!!

Då fyller man 22 idag då.. På självaste morsdag o allt

STORT GRATTIS ALLA MAMMOR!!! Hoppas ni får en mysig söndag med eran barn och familj såklart!!
    Kram på er!!!

• Puma86

Tack alla så jätte mycket för gratulatoner
    Hoppas ni haft en mysig morsdag idag
    Nu e d läggdags, lr mys i sängen med en skräckis o massage på d
    Kram på er

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2