• Roots

Vi som knipit färdigt del 2

Jag har hoppat runt på olika tidningar och radiojobb i fem sex år nu. är journalist. inget fast jobb och vet inte om jag orkar in i mediestressen i höst igen... Kanske ska byta bana helt. Försöker hitta ett halvtidsjobb till i september då jag och min förhoppningsvis ska varva föräldraledighet med jobb.

Det var nyttigt att gå in i koma dom här fyra månaderna känner jag och bara fokusera på EN enda sak: bebisen. Ett helt annat tempo. Nu när jag fått sova något bättre så spritter det lite i hjärnan igen, men jag vet inte riktigt var jag ska göra av energin...

• Roots

herregud sockerfritt i veckorna tänk om man kunde bestämma det... jag är glad om jag klarar EN DAG utan snask. framåt kvällen blir jag alltid sugen på något. och visst är jag lite tjockare nu, bmi på 25.5. men jag tror att något till kilo rinner av mig och så tänker jag sätta igång att träna ordentligt efter semestern. tänker inte noja mig över vikten nu när jag har ett barn att uppfostra..

• Roots

Grattis Puma86 och grattis alla mammor! Känns stort att man själv ska bli firad.
    Skönt för dig Puma att du kunde gå iväg, guld värt att ha en pålitlig farmor. Jag har ju knappt heller varit ifrån Osborn men förra veckan började jag känna jättelängtan ut. Så nu har jag varit på teater och allt möjligt, borta tre kvällar!! Pappan får ju sitta hemma då förstås. Jag har gått iväg när Osborn lagt sig vid 19.30 och kommit hem så jag kunnat somna tolv men ändå. Och nu är det fjärde natten i rad som han inte äter mellan halv åtta och halv sju ungefär! Det är nog pga smakisarna. Han älskar banan och palsternacka. Morot och gröt går också ned. Jag ger grönsaker på dan och gröt eller banan på kvällen. Jag får dock gå upp och ge honom nappen några gånger från halv fyra och framåt, men det ändrar sig säker.

• Roots

Devania: Tror de rekommenderar att du kör ersättning istället för bröstet fram till sex månader iaf. På kvällen kan du ju börja med gröt och amma på det och så småningom blir det väl välling på moorgonen? Men börja försiktigt för glutenets skull.

• Roots

Angående smakisar och bestämda tider... osborn brukar vakna kring 9.15 efter sin morgonlur. och då är han jättehungrig. Så jag ammar då och sen 10.30 blir det smakisar och mer bröst. Sen brukar det inte bli något förrän 14. Men jag funderar på framtiden, han kan ju gärna inte få lunch vid 9.15? Eller kanske han klarar sig från morgonen och till 10.30 sen när det blir välling och grejer..? Usch så här nojar jag helat tiden. Känns som jag fått en klock-psykos. Skitjobbigt är det och stressar mig att kolla på tiden hela dagarna...

Annars funkar allt jättebra. Igår satt vi på gräset i parken och kollade på folk. Väldigt spännande. Börjar bli lite coolare nu, så snart blir jag väl en sån där lattemamma jag me... Men till er som hänger hemma mycket; det gör jag också och jag tror det är bra för barnen att ha lugna trygga miljöer för det mesta. Det blir ju lite långtråkigt för en själv men jag brukar lyssna på radio samtidigt för att få ltie vuxeninput.

• Roots

Jag har också märkt att Osborn är gnälligare, men kan man vara i nittonveckorsfasen nu fastän han är född 9 januari?
    Annars är det nog tänder, ett finger inne i munnen heeeela tiden. Och massa dregel.

• Roots

Yosa: osborn sover tre gånger, 45 minuter på morron 1.5-2 timmar på utepromenad mitt på dan och 45 minuter ungefär på eftermiddagen (men han har börjat bli svårare att söva där så han lägger nog av med det snart. Sen sover han från halv åtta till sex på natten ( med avbrott för nappisättning). Så ser det ut just nu iaf.

Skönt att nån annan också är så där klocktokig emellanåt. Försöker att inte oroa mig så mkt.

FroggyL: Jag vet inte om jag gör fel men Osborn hinner nästan aldrig "säga till" om mat. Jag brukar amma honom nästan så fort han vaknar och då äter han med god aptit. Annars ser jag precis som du tydligt när han är trött eller uttråkad och blöjan - ja den märks speciellt nu efter smakisarna .

• Roots

jamen vår träff då?!
    jag tar väl tag i det:
    Göteborg - vad sägs om första eller andra helgen i juli?

• Roots

Ojojoj! Verkar som att första helgen funkar för många! Trodde aldrig det. Då är ju även Bruce i Göteborg så det lär va mycket folk att kolla på
    Skulle va så kul om det gick att genomföra!

Nu har vi köpt en stavmixer och jag gör ärtpuré för fullt. Osborn har börjat äta på nätterna igen och det känns som mina bröst inte hänger med alls. Kanske dags för välling snart... Idag är en riktigt gnälldag dessutom, segt.
    Han älskar gröt, banan, morot och ärtor. Dunkar i bordet när han vill ha en tugga till, ser hur kul ut som helst. Första dan spottade han ut ärtorna men nu gapar han stort efter dom, så det var bra att jag framhärdade..

Å, alla ni som flyttar! Spännande. Jag trivs superbra men kan ändå längta efter trädgård. Och BILLIGARE. Betalar 8200 i hyra...

• Roots

Impala: Kan det var så att larmet är felmonterat på något sätt. Har en kompis och deras larm tjöt i ett fastän barnet låg och bökade. De hade satt det på fel sätt.

FroggyL: Känner igen mig jättemycket. Jag känner som om jag tappat bort mig själv totalt till och från. Och blir lätt martyren när min kille vill "hjälpa till" och ska ta hand om ALLT själv istället. Igår var jag jättelessen för att han inte berömt min ärtpuré, samtidigt som jag känner mig så tragisk för att jag vill ha beröm över en sån töntig sak... Dubbel bestraffning liksom.
    Mejlade med en kompis som har två tonårsbarn. Hon säger att hon inte minns hur det är att INTE vara mamma längre. Och då tänker jag att vi just nu håller på att växa in i rollerna och det är därför de skaver ibland. Snart kan man nog vara både den gamla personen och den nya mamman och baka ihop det till en person. Men det är inte konstigt med en identitetskris nu i början. Det jag däremot är lite arg på är att ingen pratar om de här känslorna innan man får barn. Då handlar allt om förlossning och sen om kräks och sånt. INget om vad som sker med ens inre...

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2