Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Utetider och läggtider för 15-16-åringar?

Hos oss gäller hemma kl 22 på vardagar och väckarklockan sköter man själv på morgonen. Ska man ut så ska man ha gjort läxor innan man går ut coh efter 22 är man tyst och får inte sitta vid datorn längre. Oftast är de på rummet en stund och läser eller städar eller gör ingenting.
    Sköter man sig så bör man vara hemma kl 24 på helger. Idag har de dispans till max 00.30 för det vara vissa aktiviteter. Sedan kräver jag att man är uppe kl 10 dagen efter och inte sover bort dagen. Funkar oftast väldigt bra och vi har telefonkontakt på kvällen att allt är bra.
    Har märkt att de inte behöver sömn lika mycket som mig som vill gå och lägga mig 22

• abnocto

Calles matte: blev lite full i skratt när jag läste hur er son rör sig. Min grabb är precis likadan. Jösses, tror att tom en elefant skulle gå tystare i trappen. JAg undrar verkligen vad det är för behov de har när de klampar runt så tungt JAg tjatar och förklarar, vad mer kan man göra? Ibland kommer han ihåg det men oftast dunsar han fram nästa gång igen. Men jösses så irriterande det kan vara....

• abnocto

Ett tillägg: läste i en artikel i helgen om en som tagit hand om många barn med problem. Han uttryckte sig "de flesta grabbar tappar sitt förstånd vid 14 år men hittar det lyckligtvis vid 17 år igen". Så jag bad min son gå och leta efter en liten bit åtminstone, så mitt liv skulle bli lättare. Gissa om han blängde på mig

• abnocto

När de är tonåringar skaffar de sig så många nya kompisare och då lär man inte känna föräldrarna som man gjorde när barnen var mindre. Man får vara glad om man träffar kompisarna någon gång.

• abnocto

Men hur gör ni nu när de har sommarlov om de inte har något sommarjobb. Inte kräver ni väl kl 22 då också på vardagar?
    Detta är just nu en evig diskussion hemma då dottern hela tiden att hon har sommarlov och andra regler ska gälla, jag vet bara inte vilka.....

• abnocto

svartfågel: Sååå skönt att höra att det finns någon mer som går och lägger sig och inte sitter uppe och väntar på sina barn. Hade börjat tro att jag var ensam Vaknar också när de kommer hem för det har de alltid gjort. Blir de sena får jag ett SMS så kan jag ha mobilen bredvid sängen. Och hittills har jag haft kl 01.00 men alla verkade tycka det var sent men då vi nu är två ,-) så fortsätter jag med den tiden.

• abnocto

FrkPalindrom: undrar hur jag fick en dotter som bara umgås med vänner som har hur mycket pengar som helst? Lyckades jag skämma bort henne som liten så hon trodde att vi har mycket pengar
    Håller annars med dig.

Svar på tråden Utetider och läggtider för 15-16-åringar?