Inlägg från: Reglementet |Visa alla inlägg
  • Reglementet

En femtedel av Sveriges befolkning tycker tjejer får skylla sig själva att de blir våldtagna!!

Gör man så, lämnar allt öppet, får man ju inte ens tillbaka något på försäkringen. Man har varit oaktsam helt enkelt.

Jag tror det misstolkas, det där.

Men jag ser att om man är vuxen, så kan man tänka lite, vad riskerna är. Är man barn eller tonåring så är det svårare. Det vet jag. Jag utsatte mig för saker som tonåring som jag aldrig skulle göra idag, jag kunde inte tänka mig att det kunde vara farligt. Så fick jag sota för det också. Det var inte mitt fel att det hände, men det hade kunnat undvikas.

• Reglementet

Fam

Jag skrev om vuxna människor, du kanske missade det?

• Reglementet

Porr har ju inget med våldtäkt att göra, så det kvittar ju.

• Reglementet

Hondjuret

Tja, ge mig en källa först att porr har något med våldtäkt att göra.

• Reglementet

Porr har ju funnits länge, människan har alltid varit sexuella. Porr är ju enbart sex som man avbildar.

Men det finns ju inga undersökningar som visar på att porr skulle öka våldtäkterna. Det är ju enbart vad folk tror.

• Reglementet

Så att en journalist påstår att porr ökar våldtäkterna, gör att det stämmer?

• Reglementet

Folk missuppfattar gärna vad det är folk skriver, ser jag. Tjejer får inte skylla sig själva. Det är aldrig den våldtagnes fel, oavsett om den är man eller kvinna. Skulden ligger på den som våldtar.

MEN, att se var riskerna finns, att bli nedslagen, rånad, våldtagen eller mördad finns och undvika dem, är en helt annan sak.

• Reglementet

Hondjuret

Kan du då länka till en sådan undersökning?

• Reglementet

Just våldtäkt handlar mest om makt, inte om sex. Den som våldtar har makten, och njuter av det.

Porr är en annan sak, där, iaf i seriösa filmbolag, så är alla med på vad som händer. Det kan verka hårt och förnedrande, men det är inget som inte folk är med på. Samma sak som det inte är våldtäkt om man har bdsmsex.

• Reglementet

Hondjuret

Det är en journalist som har skrivit boken, och vill gärna sälja ja. Jag skulle önska du länkade till en undersökning, som inte är ute efter att sälja.

Var har hon tagit sin undersökning ifrån? Den borde ju då du kunna länka till.

• Reglementet

Hondjuret

Att använda något i en diskussion så här som man inte kan kolla upp på en gång, känns lite lågt. Berätta vad hennes källor är, och länka dem, så kan jag kolla upp dem.

Svar på tråden En femtedel av Sveriges befolkning tycker tjejer får skylla sig själva att de blir våldtagna!!