Miss Lau skrev 2008-04-30 09:33:51 följande:
Vi har helt olika uppfattning det är klart. Tycker du att de som har pengar på sig får skylla sig själva om de blir rånade? Att de som går med en dyr mobil/klocka får skylla sig själva om de får en kniv mot halsen?
Nu har jag
inte sagt att folk får skylla sig själva men vad det gäller rån så beror det ju lite på var man håller hus. Skall man vandra omkring sketfull med sina svindyraste smycken så kan man ju välja lite VAR man går. RISKERNA är större på vissa platser och i vissa situationer och dem
bör man ju undvika.
Fam Lycke Svedberg skrev 2008-04-30 09:34:19 följande:
Okej, men så menar du då att det är fritt fram för hajarna att sluka i sig betet? Ja menar hon följer ju ändå med dom hem=)Även om man sätter sig i en sån situation, så är det ju ändå så att det inte är fritt fram!! Det är ju ändå inte att utmana ödet, för jag ska kunna gå ensam i en park med urringat sketafull utan att behöva ringa polisen. Killar som går ensamma i en park sketafulla och blir nerslagna då? Är det oxå att utmana ödet??
Nej, det menar jag
inte. Men eftersom man ju vet att risken finns så bör man ju vara lite försiktig.
Och ja, sketfulla ensamma killar som går genom en park utmanar också ödet. Därmed
inte sagt att de
förtjänar stryk.
Fam Lycke Svedberg skrev 2008-04-30 09:37:17 följande:
Men alla misshandelsoffer!? Dom är oxå dumma!Vi tjejer som älskar att klä upp oss för att känna oss fräsha och snygga ska inte vara som apor i bur eller behöva ha utegångsförbud!
Njäe, misshandelsoffer är inte alltid dumma. Men de som utmanar ödet genom att ge sig in i situationer där risken är större är lite småkorkade
Och vad det gäller klädseln på folk har jag inte sagt ett ljud om den. Alla har rätt att klä sig hur de vill. Jag pratar om att försätta sig i riskabla situationer, inte att man ska vira in sig i tält.