Fullt frisk,regelbunden mens och ÄL varför dessa upprepade mf ?
Tråkigt att höra om dina missfall. Har bara haft ett men det var jobbigt nog.
I Sverige är det väl så att man har rätt till utredning efter tre missfall. Det finns ju en hel del kända anledningar, t ex myom på insidan av livmodern (kan ofta opereras tror jag). Något du kan be en vanlig husläkare att kolla är hur sköldkörteln fungerar. Om du har låg produktion av sköldkörtelhormon ökar risken för missfall. Andra symptom kan vara trötthet och problem att hålla vikten. Har själv detta och efter behandling har jag tvillingar och en på gång. Min kusin fick också diagnosen efter tre mf (och en mirakelbebis) och blev sen snabbt gravid igen och fick sin andra bebis utan problem.
Sköldkörtelfunktionen är lätt att kolla med blodprov och också lätt att behandla med syntetiskt hormon i tablettform. Kanske kan vara något som du åtminstone kan kolla/utesluta hos en vanlig husläkare innan en mer omfattande utredning. Sök på hypotyreos för mer information.
Lycka till med nästa graviditet! Tänk inte heller på att det skulle varit något du gjort eller inte gjort som påverkat, för så är det ju inte.