Fullt frisk,regelbunden mens och ÄL varför dessa upprepade mf ?
Hej. Jag är fullt frisk,har regelbunden mens och äl. Har varit gravid två gånger och fått mf båda gångerna.
Första graviditeten fick jag mf i vecka 10 den 15 januari oklart varför. Andra graviditeten fick jag mf i vecka 8 den 11 april oklart varför. Har inte blivit skrapad någon av gångerna. Kanske blev jag gravid för tätt och skulle ha väntat efter mitt första mf ? Jag hade bara en mens (och tydligen bara en ÄL) emellan dessa graviditeter. Kroppsligt och mentalt hämtade jag mig snabbt så jag tänkte inte mer på det.
Båda gångerna jag blivit gravid har jag rökt men slutade så fort jag märkte att jag var gravid kan det ha påverkat och orsakat mf ? Nu är jag rökfri. Kaffe dricker jag 2-3 normala koppar per dag. Hur stor inverkan har kaffe ? Folsyratabletter har jag ätit sedan första graviditeten i vecka 6.
Är det någon som varit med om detsamma ? Är det bara att försöka på nytt igen ? När ska man söka hjälp och vart vänder jag mig om dessa missfall inte slutar utan bara upprepar sig ? Det här är jobbigt.
Kul att stötta varann.
p.s jag är 32år och bor i sthlm d.s